خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ ارشاد گلستان:

گلستان، میزبان هفته قرآن و عترت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۴۱

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان گلستان گفت: گلستان میزبان هفته قرآن و عترت است و۷ جشنواره فرهنگی هنری و رسانه ای در هفته قرآن و عترت استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش ایلنای گلستان، محمد رعیت  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: تقویت گفتمان و هویت اسلامی ایرانی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی  و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان، توانمند سازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت و هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه های قرآنی و فرهنگی استان از جمله اهداف شاخص برپایی هفته قرآن و عترت استان گلستان است.

رعیت در ادامه با اشاره به اینکه این رویداد به صورت ستادی برپا می شود؛ گفت: این رویداد قرآنی به همت و همدلی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جامعه المصطفی (ص)، ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی،سپاه نینوا استان، مرکز بزرگ اسلامی، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، جبهه فعالان قرآنی و صدا و سیمای مرکز گلستان برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: هفته قرآن و عترت از تاریخ 10 تا 16 اسفند ماه پیش بینی شده است و مهلت ارسال آثار به جشنواره ها تا 31 فروردین و داوری جشنواره ها برای 10 اردیبشت ماه و  اختتامیه استانی به صورت متمرکز در 20 اردیبشت ماه سال آینده در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

رعیت برپایی نمایشگاه قرآن و عترت از 9 تا 16 اسفند ماه را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: رونمایی از المان های قرآنی، برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن با عنوان کاروان قرآنی وحدت در مبعث نبوی، نشست ها و کارگاه های تربیتی آموزشی و هنری و قرآنی با محوریت قرآن و عترت، اجرای نمایش های خیابانی و پرفورمنس موضوعی،اکران فیلم های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی و سرود و نغمات قرآنی از جمله برنامه هایی است که در هفته قرآن و عترت و نیز تا پیش از آیین اختتامیه پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

رعیت ادامه داد: در محدوده زمانی 7 تا 12 اسفند ماه  با حضور قاریان ممتاز استانی، ملی و بین المللی و گروه تواشیح کشوری، 2 برنامه متمرکز در امام زاده عبدالله گرگان و امام زاده یحیی بن زید گنبدکاووس و حدود 11 کرسی تلاوت و تفسیر در شهرستان ها و روستاهای مرزی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز