خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شاهد تغییر اقلیم محسوسی در استان گلستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۴۲۸

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: شاهد بارش های سیل آسا، وزش باد شدید، امواج گرمایی و گرد و غبار در شمال گلستان هستیم و اقلیم استان بi طور محسوسی در حال تغییر است

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: استان گلستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی از یک سو در شرق دریای خزر و از سوی دیگر همجوار کویرهای مرکزی ایران است وگرمای زیاد در تابستان و بالارفتن رطوبت موجب شده است در سال های اخیر شاهد بارش های نقطه ای شدیدی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴ بارش نقطه ای شدید داشتیم که یکی از بارش ها ۲۰۰ میلیمتر بوده و تا منطقه مسکونی فاصله زیادی داشته است گفت:  این بارش ها تنها موجب بالا آمدن آب رودخانه ها شد و تلفات جانی نداشته است و در شهرستان های مراوه تپه ۱۰۰ میلیمتر، ارتفاعات مینودشت ۱۰۰ میلی متر بارش داشتیم.

داداشی بیان کرد: تا یک هفته آینده خبری از بارش های رگباری و نقطه ای شدید نخواهد بود اما پیش بینی ها نشان می دهد در سه ماه آینده افزایش دما و بارش های شدیدی را شاهد باشیم  و پاییز امسال بارش های منظم با تاخیر شروع می شود.

وی افزود: بارش های نقطه ای در سالهای گذشته بیشتر در ماه مرداد انجام می شد اما در طی چندسال اخیر شاهد بارش‌های نقطه‌ای هستیم و پیش بینی می شود در هفته پیش رو هوا گرم و دمای هوا به ۴۵ درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت:این افزایش دما با افزایش رطوبت همراه خواهد بود و با تغییر سیستم جوی بادهای شمالی، بارش های نقطه ای شدیدی برای استان خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش بارندگی ۳۰ درصدی در استان نسبت به بلند مدت یادآور شد: با وجود بارش های نقطه ای شدید چند وقت اخیر در استان، خشکسالی جبران نخواهد شد وزیرا بارش ها از زمان و مکان خوبی برخوردار نیست و همچنان شاهد خشکسالی در استان هستیم.

وی افزود: زمانی که تغییر اقلیم رخ می دهد تعداد وقوع رخدادها افزایش پیدا می کند و بارش های رگباری و سیل آسا زیاد می شود که در سال جاری تعداد روزهای با دمای بالای چهل درجه، نزدیک به چهل روز بوده که در ده سال اخیر بی سابقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز