خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

طرح آبرسانی به غرب گلستان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۶

در حال حاضر آب مورد نیاز این شهرها از ۲۲ حلقه چاه موجود با آبدهی حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود. / با اضافه شدن ۱۰ حلقه چاه آب جدید، آب شرب مورد نیاز شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان به میزان حدود ۱۶۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

ایلنا - گرگان: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: طرح کوتاه مدت مجتمع آبرسانی به شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش ایلنا از گرگان، دکتر محمدابراهیم یخکشی افزود: این طرح در قالب دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح فوق را تامین آب شرب این شهر‌ها به میزان ۶۶۱ لیتر در ثانیه تا افق ۱۴۱۳ ذکر کرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی به شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان، آب مورد نیاز ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت این شهر‌ها تا سال ۱۴۰۰ تامین خواهد شد.

یخکشی در خصوص مشخصات فنی طرح مجتمع آبرسانی به شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان اظهار داشت: در دوره کوتاه مدت این طرح تاکنون لوله‌های چدن داکتیل، فولادی، پلی اتیلن و آزبست به طول ۹۳ کیلومتر خریداری شد.

به گفته وی، حفر و تجهیز ۲۲ حلقه چاه آب عمیق، احداثمخازن ذخیره بتنی به حجم ۴۰ هزار مترمکعب و خرید اراضی مسیر خطوط جمع آوری و انتقال، بخش دیگری از مشخصات فنی طرح مجتمع آبرسانی به شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان هستند.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: در حال حاضر آب مورد نیاز این شهر‌ها از ۲۲ حلقه چاه موجود با آبدهی حدود ۴۰۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

یخکشی افزود: با اضافه شدن ۱۰ حلقه چاه آب جدید، آب شرب مورد نیاز شهرهای کردکوی، بندرترکمن و گمیشان به میزان حدود ۱۶۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز