خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

خطا در قرائت کنتورهای برق کهگیلویه و بویراحمد به صفر می رسد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۸۷۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد با اجرای سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند، خطای قرائت برق مصرفی در این استان به صفر می رسد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،" داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند هم اکنون توسط دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا بوده که با اتمام اجرای این سامانه، خطای قرائت برق مصرفی مشترکین تمامی تعرفه‌ها به صفر می رسد.

وی با تشریح چگونگی راه اندازی این سامانه برای اولین بار شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند به منظور قرائت اطلاعات اندازه گیری شده توسط کنتورها اعم از میزان انرژی مصرفی، ولتاژ ، جریان، اطلاعات جغرافیایی و سایر آیتم های مورد نیاز با استفاده از گوشی تلفن همراه مجهز به سیستم اندروید، هم اکنون در تمامی نواحی این استان راه اندازی شده است.

خرید 85 دستگاه تبلت برای سرعت بخشی به قرائت دقیق برق مصرفی مشترکین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قرائت کنتور برق مشترکین در این استان با استفاده از گوشی هوشمند و نرم افزار قرائت اندروید انجام می‌گیرد و برای سرعت بخشی و جلوگیری از خطاهای احتمالی در قرائت برق مصرفی مشترکین، 85 دستگاه " تبلت " خریداری و در اختیار همکاران واحد قرائت این شرکت قرار گرفته است.

راهزادی، کاهش وابستگی به سخت افزارهای خاص، رفع محدودیت در تهیه و تامین سخت افزارهای مربوطه و کاهش هزینه پشتیبانی نرم افزاری را از مزایای اولیه اجرای سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند عنوان کرد.

وی گفت: امکان انتقال اطلاعات قرائت شده به صورت آنلاین و یا با استفاده از بسترهای مخابراتی، افزایش دقت و سرعت عمل در ثبت اطلاعات قرائت شده کنتورها، افزایش قرائت و برداشت حجم اطلاعات موردنیاز از کنتورها از دیگر مزایای اجرای این سامانه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، ارسال اطلاعات طول و عرض جغرافیایی، پشتیبانی و ذخیره اطلاعات برداشت شده، تهیه و ارسال تصاویر برق های غیرمجاز و ایرادات کنتورهای منصوبه را از دیگر مزایای اجرای سامانه قرائت کنتورهای برق با گوشی هوشمند ذکر کرد.

راهزادی گفت: در این طرح با استفاده از " پروپ‌های " بی‌سیم و اتصال کنتور از طریق "بلوتوث" به گوشی همراه، اطلاعات کنتورها برداشت شده و امکان اشتباه در قرائت کنتورها به صفر می رسد.

گفتنی است بیش از 262 هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود 60 هزار اشتراک آن روستایی و مابقی مشترکین شهری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز