خبرگزاری کار ایران

پروانه نیک مرام خبرداد:

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد تک رقمی شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۶۸۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری استان در پایان تابستان امسال به 9.9 درصد رسید و تک رقمی شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، "پروانه نیکمرام" با بیان اینکه نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال با ۵,۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹.۹ درصد رسید، افزود: دستیابی به این دستاورد مهم بیانگر مشارکت همگانی همه مسئولان و رونق و شکوفایی بخش های مختلف است. 

وی گفت: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در تابستان سال گذشته ۱۵,۸ درصد بود که امسال با ۵.۹ درصد کاهش به ۹.۹ درصد رسید.

وی ادامه داد: براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، در تابستان ۹۸ نرخ بیکاری، اشتغال و مشارکت اقتصادی محاسبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، اجرای صحیح برنامه‌های اشتغالزایی دولت، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری و اجرای طرح کارورزی را دلایل این کاهش برشمرد.

نیکمرام همچنین از در دست اجرا بودن طرح پرداخت یارانه دستمزد در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی گفت: دستورالعمل ابلاغی یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که اخیرا با ساز و کار راحت ابلاغ و تدوین شده است.

نیکمرام با بیان اینکه این طرح توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح بر اساس حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شده و وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز