خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

کارت‌های ملی سابق اعتبار ندارد/ ادارات با کارت‌های قدیمی ملی خدمات بدهند تخلف کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۷۸۷

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که کارت های ملی سابق از اول خردادماه امسال اعتباری نداشته و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان حق ارائه خدمات به دارندگان کارت های ملی سابق را ندارد.

"سیدمحمدعلی تقوی" در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه حدود 50 هزار نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان از کارت‌های ملی سابق استفاده می‌کنند که این کارت‌ها بر اساس قانون، اکنون فاقد اعتبار بوده و به تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان در این استان نیز اعلام شده که به دارندگان این کارت‌ها هیچگونه خدمتی ارائه نشود.

وی با بیان اینکه هر دستگاه اداری بخواهد به دارندگان کارت‌های ملی سابق خدمات ارائه دهد تخلف قانونی کرده است، اظهار داشت: اداره کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگونه تعهدی در ارتباط با دارندگان کارت‌های سابق ملی ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود 450 هزار نفر در این استان دارای کارت ملی هوشمند بوده و تعدادی نیز در ادارات تابعه این اداره کل برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده که به آنان رسید ارائه شده است.

تقوی با تاکید بر اهمیت داشتن این رسید، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند به دارندگان این رسیدها خدمات ارائه دهند و دارندگان این رسیدها، منع قانونی برای دریافت خدمات از سوی دستگاه‌های اداری ندارند.

وی افزود: تا سه ماه آینده تمام کسانی که متقاضی دریافت کارت ملی هوشمند هستند می‌توانند این کارت‌ها را از اداره کل ثبت احوال و ادارات تابعه این اداره کل در استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین شرط برای داشتن کارت ملی هوشمند را دارا بودن سن 15 سال به بالا عنوان و تصریح کرد: کسانی که زیر 15 سال سن دارند نیازی به کارت ملی هوشمند ندارند.

تقوی از کسانی که شرایط لازم برای دریافت کارت ملی هوشمند را دارند خواست در کمترین زمان ممکن به اداره کل و ادارات تابعه ثبت احوال در استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه تا کارت ملی هوشمند به آنها واگذار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز