خبرگزاری کار ایران

مدیر فرودگاه یاسوج در گفت و گو با ایلنا از یاسوج:

تمامی پروازهای ناوگان "ام برائر"هواپیمایی آتا در کشور لغو شد/ شرکت‌های هواپیمایی حاضر به برقراری پرواز نشدند/ درباره سقوط هواپیمای ATR اظهارنظر نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۲۷

مدیر فرودگاه یاسوج از لغو تمامی پروازهای ناوگان "ام برائر"هواپیمایی شرکت آتا در سراسر فرودگاه‌های کشور خبرداد و اظهارداشت: لغو پروازهای این ناوگان مختص فرودگاه یاسوج نیست.

علی محسنیان در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: مشکلاتی که برای ناوگان " ام برائر " شرکت هواپیمایی آتا به وجود آمده تمامی پروازهای این ناوگان در سراسر کشور را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و تنها مختص فرودگاه یاسوج نیست.

وی با بیان اینکه تمام فرودگاه‌هایی که شرکت آتا با ناوگان " ام برائر " در کشور پرواز داشته‌اند متاسفانه درگیر این مسائل هستند، اظهارداشت: تمامی پروازهای این ناوگان اکنون لغو شده است.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: از تعداد پروازهای ناوگان " ام برئر  " آتا که اکنون لغو شده اند اطلاعی ندارم.

محسنیان در پاسخ به این سوال که زمان برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج مشخص نشده است؟ هم اظهارداشت: به ما گفته‌اند تا اطلاع ثانوی پروازی وجود ندارد.

وی گفت: ما هم مثل مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کنونی نگران بوده و کارها را به طور مرتب و روزانه برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج پیگیری کنیم.

مدیر فرودگاه یاسوج با تاکید براینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند  برای برقراری دوباره پروازها و توسعه مسیرهای پروازی در فرودگاهی مانند فرودگاه یاسوج   نیازمند یک کار فرافرودگاهی است، خاطرنشان کرد: انجام کار فرافرودگاهی از حیطه اختیارات فرودگاه یاسوج به تنهایی خارج است.

نیازمند عزم جدی مسولان دولتی و سیاسی برای برقرای پروازهای یاسوج هستیم

محسنیان افزود: سایر مسئولان توانمند استان و بقیه مسوولان دولتی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد باید به کمک بیایند و از همه پتانسیل خودشان استفاده بکنند تا بتوانیم شرکت های هواپیمایی کشور را مجاب به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج همانند کاری که در سایر استان های دیگر کشور اتفاق افتاده است بکنیم.

محسنیان گفت: وظیفه ما ساخت، نگهداری، توسعه و تجهیز فرودگاه است و شرایط فرودگاه یاسوج الان در حالت مناسب و ایده آل و عملیاتی قرار دارد و آمادگی لازم برای برقراری پروازها را داریم.

وی با تاکید براینکه فرودگاه یاسوج آمادگی کامل برای برقراری پرواز تمامی ایرلاین ها را دارد، اظهارداشت: از تمامی ایرلاین هایی که برای برقراری پرواز در این فرودگاه تمایل  داشته باشند استقبال می کنیم.

مدیر فرودگاه یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صرفه اقتصادی و مقوله بازرگانی شرکت های هواپیمایی هم اشاره و ادامه داد: شرکت های هواپیمایی به مقوله بازرگانی و صرفه اقتصادی نگاه پررنگی دارند و براساس صرفه اقتصادی خود، پروازها را برقرار می کنند.

شرکت های هواپیمایی‌ حاضر به برقراری پرواز ‌نشدند

وی در پاسخ به این سوال که آیا با شرکتهای هواپیمایی به غیر از آتا برای برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج مذاکره داشته‌اید؟ هم تصریح کرد: خود من با پنج شرکت هواپیمایی که نمی‌خواهم اسمی از آنها ببرم برای برقراری پرواز در این فرودگاه مذاکره و رایزنی کردم و نتیجه قطعی نگرفته ام و وقتی برقراری پروازها قطعی بشود به سمع و نظر مردم استان می رسانیم.

مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سوال که سانحه تاسفبار هواییATR یاسوج تا چه میزان بر برقرار نشدن پروازها در این فرودگاه اثر گذاشته است؟ هم ادامه داد: سقوط هواپیمایی یاسوج ربط مستقیمی به این موضوع ندارد و تاکنون بطور رسمی به ما چنین موضوعی را شرکت‌های هواپیمایی نگفته اند.

محسنیان گفت: البته ممکن است یک مقدار ذهنیت منفی در شرایط کنونی هم داشته باشند اما آن قدر تاثیرگذار نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه شنیده ام برخی مسئولان از اصلاح مسیر پرواز هوایی یاسوج می گویند، هم اظهارداشت: مسیرهای هوایی فی النفسه مسیر ناایمنی نیستند و خیلی از مسیرهای کشور بر فراز کوهها عبور می کنند و آنچه که ایمنی را در صنعت هوانوردی به خطر می اندازد ندیده گرفتن مقررات هوانوردی است که اگر این مقررات حفظ و رعایت شود ایمنی در بالاترین سطح خود خواهد بود.

ملاحظات سیاسی و قومیتی  نقشی در برقرار نشدن پرواز ندارد

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: البته به خاطر اطیمنان بخشی بیشتر به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر مسافران پیگیر روند اصلاح مسیر هوایی پرواز فرودگاه این فرودگاه هستیم.

محسنیان با تاکید براینکه هم اکنون نیازمند عزم و تلاش جدی مسئولان ارشد استانی برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج هستیم، یادآورشد: ملاحظات سیاسی و مسائل قومیتی هیچ نقشی در برقرار نشدن پروازهای فرودگاه یاسوج ندارد.

وی گفت: امیدواریم همه مسئولان استان دست به دست هم داده و از پتانسیل های خود استفاده کرده و ایرلاین ها را تشویق و ترغیب به برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج بکنند.

مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری پروازهای تفریحی، آموزشی و اورژانس در این فرودگاه خبرداد و خاطرنشان کرد: فرودگاه یاسوج تعطیل نبوده و خدمات خود را ارائه می دهد.

تغییر مسیر  امکانپذیر نیست

محسنیان گفت:تغییر مسیر پرواز فرودگاه یاسوج در کوتاه مدت امکانپذیر نیست و در حیطه اختیارات ما نیست.وی با بیان اینکه ما نیز خواستار تغییر مسیر به خاطر اطمینان بیشتر مردم بوده و آن را هم منعکس کرده ایم، ادامه داد: تغییر مسیر هوایی فرودگاه یاسوج یک پروسه امنیتی و فنی بوده و زمان بر هم است.

نمی توانم اظهارنظر بکنم

مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا پرونده سقوط هواپیمایی ATR یاسوج بسته شده و خلبان مقصر اصلی بوده است؟ هم اظهارداشت: ببخشید در این خصوص نمی‌توانم اظهار نظری بکنم و براساس قانون، اظهارنظر در این باره  از اختیارات من نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز