خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

افزایش نرخ ارز افزایش صادرات را به همراه داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۹۰۲

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد که افزایش نرخ ارز سبب افزایش صادرات کالا و اقلام صادراتی در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جبار کیانی در گفت و گو با برنامه رادیویی صبح یاسوج با تشریح وضعیت کنونی صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزایش نرخ ارز و وجود تحریم‌ها را به سود صادرکنندگان این استان عنوان کرد.

وی گفت: اتفاقاتی که در سال‌جاری رخ داد و شرایط تحریم‌هایی که به فرصت هایی برای صادرات تبدیل شد و از سویی افزایش نرخ ارز هم کمک کرد تا محصولات ما در بازارهای دنیا خود را نشان دهند و ما بتوانیم ارز خوبی به کشور بازگردانیم.

این فعال اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه در سالجاری این استان در بخش صادرات شرایط خوبی را گذرانده است، خاطرنشانکرد: با ورود سیمان مارگون به موضوع صادرات، این استان در بخش صادرات شاهد رشد و افزایش آمارهای صادراتی بوده است.

کیانی پور افزود: محصولاتی از قبیل گیاهان دارویی و محصولات صنعتی مانند سیمان از استان کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای اروپایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و همچنین آسیای شرقی و عراق صادر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان به موضوع مشکلات کنونی صادرات در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: صادرات در سراسر کشور دارای مشکلات متعددی می باشد و البته باوجود همین مشکلات، صادرات خوبی در این استان طی سالجاری انجام گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: مناسب نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل و همچنین نحوه انتقال پول و تامین ارز مواد خام کالاهای صادراتی از مهمترین مشکلات کنونی در حوزه صادرات است.

کیانی افزود: بدلیل کاهش نرخ پول ملی و افزایش نرخ ارز شرایط خوبی برای صادرکنندگان ما به وجود آمد و پیش بینی می شود در سالجاری بیش از 10 میلیون دلار صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز