خبرگزاری کار ایران

جنتی‌پور:

سارقان امامزاده علی(ع) چرام دستگیر نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۱۹۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه سارقان امامزاده علی(ع) شهرستان چرام هنوز دستگیر نشده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج با تشریح آخرین وضعیت پرونده سرقت از امامزاده علی(ع) شهرستان چرام، اظهارداشت: تاکنون هیچ ردپایی از سارقان این امامزاده پیدا نشده و سارقان دستگیر نشده‌اند.

وی از نصب دوربین‌های مداربسته در روزهای آینده در قسمت‌هایی از این امامزاده خبرداد و خاطرنشان کرد: به‌زودی این دوربین‌ها با اعتباری حدود هشت‌میلیون تومان در صحن و استراحتگاه امامزاده علی(ع) نصب خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که آیا برای نصب دوربین‌های مداربسته در این امامزاده باتوجه به قدمت تاریخی ساختمان، نیاز به مجوز سازمان میراث‌فرهنگی هست یا خیر؟ گفت: متاسفانه این سازمان با وجود نامه‌نگاری‌های فراوان پاسخی به مکاتبات ما در ارتباط با نصب دوربین‌های مداربسته نداد و الان بدون درخواست این دوربین‌ها را نصب می‌کنیم.

جنتی‌پور با بیان اینکه دوربین‌های مداربسته را در نقاطی از ساختمان امامزاده نصب خواهیم کرد که خسارتی به ساختمان نزند، یادآورشد: اگر میراث‌فرهنگی هم از ما شکایت کند این دوربین‌ها را نصب خواهیم کرد.

وی گفت: مدیریت حدود ۱۰ امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد با‌مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث‌فرهنگی بوده که متاسفانه مشکلات فراوانی در حوزه عمرانی برای این امامزاده‌ها داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار گله‌مندی در این‌باره، تصریح کرد: مدیریت دوگانه هیچ کمکی به این امامزاده‌ها نخواهد کرد و اکنون پروژه‌های عمرانی با مشکلات جدی در بحث ساخت و ساز مواجه هستند.

جنتی‌پور گفت: از عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی در زمینه تکمیل امامزاده های دو مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ناراضی هستیم و با وجود تمامی پیگیری‌ها متاسفانه پاسخی به مکاتبات ما داده نشده است.

وی از نگرانی و نارضایتی‌های زوار و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از ناتمام و نیمه رهاشدن پروژه‌های عمرانی امامزاده‌های دو مدیریتی در این استان اظهار تاسف کرد و ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه هیچ تغییرات و یا پروژه‌ای را بدون رضایت سازمان‌ میراث‌فرهنگی در این امامزاده‌ها نمی‌تواند انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: اگر سازمان میراث‌فرهنگی اجازه فعالیت عمرانی در این امامزاده‌ها را به اداره‌کل اوقاف استان بدهد شاهد مشکلات کنونی نخواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز