خبرگزاری کار ایران

رمضان جلالی:

رشد ۱۶۱ درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ دنا دارای کمترین آمار طلاق/ ناباروری عامل ۸ درصد طلاق‌ها در استان

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۸۴

معاون اطلاعات و فناوری ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پدیده طلاق از سال ۸۶ تا ۹۶ از ۶۰۰ واقعه به یک‌هزار و ۵۶۹ رسیده که شاهد افزایش ۱۶۱ درصدی این پدیده شوم در استان هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، رمضان جلالی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهارداشت: از سال ۹۰ تا ۹۵ رتبه این استان در بحث طلاق از رتبه ۲۳ کشور متاسفانه به رتبه ۱۶ رسیده است.

وی گفت: در پنج ماهه اول امسال نیز آمار طلاق در کشور ۱۴ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد شش درصد افزایش داشته و امسال ۶۲۶ واقعه طلاق ثبت شده که سال گذشته ۵۹۰ واقعه بوده است.

معاون فناوری و اطلاعات اداره کل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیشترین طلاق با ۲۳۳ مورد در بویراحمد و کمترین در دنا است، خاطرنشان کرد: بیشتر طلاق‌ها در پنج ساله اول زندگی رخ می‌دهد ضمن اینکه تحصیلات ۳۱ درصد افرادی که از همسر خود جدا می‌شوند زیر دیپلم است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست ، تصریح کرد: از مجموع ۴۵۰ پرونده‌ طلاق که مورد بررسی قرار گرفت عوامل اقتصادی کمترین تاثیر را بر طلاق داشته است.

حجتالاسلام سیدعلی فتح میرمحمدی گفت: افزون بر ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل همسان نبودن زوجین در تحصیلات، شغل، موقعیت اجتماعی و فرهنگ بوده است.

وی ۱۱ درصد طلاق‌ها را در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اعتیاد دانست و اظهارداشت: هشت درصد طلاق ها  به دلیل ناباروری، ۲٫۸ درصد بیکاری و ۱۵ درصد دخالت‌های خانواده‌ها بوده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه خیانت زوجین، زندانی بودن یکی از زوجین و عوامل اقتصادی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر طلاق است، ادامه داد: از مجموعه ۴۵۰ پرونده‌ای که مورد بررسی قرار گرفت عوامل اقتصادی کمترین تاثیر را بر طلاق زوجین داشته است.

مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نقش شعبات دادگاه‌ها در طلاق زوجین را تاثیرگذار خواند و یادآورشد: شعبات دادگاه‌ها در طلاق بین زوجین نقش دارند چراکه به‌دلیل فراوانی پرونده‌ها زمان لازم را به پرونده‌های حوزه خانواده خصوصاً طلاق اختصاص نمی‌دهند.

میرمحمدی خواستار اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج، بعد از ازدواج و مشاوره ژنتیکی برای زوج‌ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز