خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج :

بوروکراسی اداری دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری کند کرده است/ واحدهای پرورش ماهی و مرغداری زمین گیر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۱۹۰

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج از کند شدن دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری در این استان به دلیل مکاتبات اداری دست و پاگیر خبرداد و خواستار راه‌اندازی پنجره واحد صدور سرمایه گذاری شد.

به گزارش ایلنا، جبار کیانی پور در چهلمین نشست گفت و گوی بخش خصوصی با دولت در محل اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه متاسفانه در برخی اوقات فرایند اخذ مجوزها از رفتار نظام قبیله‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیرپذیر است، اظهار داشت: اینکه نماینده سیاسی دولت به فلان مدیرکل زنگ بزند و بگوید که من موافقت کردم اما تو کار را انجام نده یکی از مشکلات اساسی حوزه سرمایه‌گذاری در استان است.

وی با تاکید براینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری باهدف سرعت بخشی به صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بایستی زودتر باز شود،‌خاطرنشان کرد:‌ گاهی اوقات شاهدیم که ۱۰ سال از انجام یک سرمایه‌گذاری در استان گذشته و دولت هم زمین مورد نیاز را به سرمایه گذار واگذار کرده اما بخشدار منطقه اجازه کار نمی‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: حرکت‌های انفعالی در بعضی سیستم‌ها آسیب‌های جدی به روند اجرای پروژه‌های عمرانی می‌رساند و مدیران ما باید در جذب اعتبارات ملی فعال‌تر باشند تا شاهد کاهش این آسیب‌ها در این استان باشیم.

کیانی پور در بخش دیگری از سخنان خود هم افزود:‌ امروز در عرصه صادرات، واحدهایی بورس و سهمیه دارند که هیچکدام وجود خارجی ندارند که این موضوع، صنعت کشور را در همه استان‌ها تحت تاثیر قرار داده است.

وی از رشد 200 تا 250 درصدی قیمت فولاد در کشور هم اظهار نگرانی کرد و یادآورشد:‌ متاسفانه شیوه نظارت‌ها جهت کنترل قیمت‌ها مطلوب نیست و همین موضوع پروژه‌های عمرانی را در کشور بویژه استان کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر قرار داده است.

واحدهای پرورش ماهی و مرغداری زمین گیر شده اند

این فعال اقتصادی در ادامه از زمین‌گیر شدن واحد‌های پرورش ماهی و مرغداری استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار تاسف کرد و گفت:‌ امروز شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مرغ هستیم که کالای اصلی سبد خانوار ما است و مطمئن هستیم که این افزایش‌ها سبب آسیب‌زدن شدید به پایین‌ترین دهک جامعه است.

کیانی‌پور از تعطیل شدن بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در بحث نیازهای واحد‌های تولیدی بیشترین مشکلات را در حوزه خرده‌فروشی داریم که عملا دست بسیاری از واحد‌های تولیدی ما را بسته است.

وی گفت: واحدهای تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط بدی دارند و باید تمهیداتی اندیشیده شود که حداقل در وصول مالیات به آنها فشار وارد نشود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: ما اعتقاد داریم با تنش‌هایی که به حوزه اقتصادی وارد شده و مودی‌های مالیاتی در این حوزه شناخته شده هستند باید در وصول و نحوه محاسبه مالیات دقت داشته باشیم و به‌جای افزایش مالیات، شناسایی مودی‌های جدید مالیاتی را در دستورکار قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز