خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

۱۸۰۰ مدرسه استان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است/ آموزش و پرورش طرح هجرت مدارس را اجرا نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۹۸

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از نبود سیستم گرمایشی استاندارد برای ۱۸۰۰ مدرسه در این استان خبرداد و اظهارداشت: این استان اکنون دارای ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۱۶۵ هزار دانش آموز است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، جهان محرابی در نشست رسانه‌ای با اشاره به اینکه این استان دارای 2  هزار و 800مدرسه  و165  هزار دانش‌آموز است گفت:  ۱۸۰۰ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:  البته بخاری نفتی در این مدارس مورد استفاده قرار می گیرد و  مشکلی  هم ندارد اما نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای تحویل دادن سیستم های گرمایشی استاندارد  به مدارس هستیم.

محرابی از استانداردسازی وسایل گرمایشی ۱۴ مدرسه در قالب ۷۲ کلاس درس در این استان طی سال‌جاری خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچگونه اعتباری تاکنون برای استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس استان تاکنون تخصیص نیافته است.

وی در ادامه از اجرا نشدن طرح هجرت مدارس در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار نگرانی کرد و دلیل اجرانشدن آن را اجرا نکردن این طرح توسط اداره کل آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش بایستی در قالب طرح هجرت اقدام به زیباسازی تعدادی از مدارس کند و سپس فاکتورهای این طرح را به اداره کل نوسازی استان تحویل دهد.

محرابی با بیان اینکه صبر همکاران اداره کل آموزش و پرورش استان برای اجرای طرح هجرت کم است، ادامه داد: طرح  هجرت به همین دلیل امسال در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا نشد.

وی از نبود سیروس بهداشتی برای ۱۰۰ مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اعتبارات کنونی برای ساخت این تعداد سرویس بهداشتی را بسیار ناکافی دانست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از فرسوده بودن ۳۰ درصد مدارس این استان هم خبرداد و اظهارداشت: در کشور هم ۳۰ درصد مدارس فرسوده بوده و نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

محرابی در بخش دیگری از سخنان خود به تخلیه برخی از مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مهاجرت و خشکسالی ها در این استان اشاره و تصریح کرد: آمار دقیق مدارس تخلیه شده را نداریم اما به دلیل شرایط استانی، خشکسالی‌ها و مهاجرت‌ها، تعدادی از مدارس استان تخلیه شده و درحال تخلیه شدن هستند.

وی گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هزار مدرسه روستایی وجود دارد که ۶۷۴ مدرسه آن زیر ۱۵ نفر دانش آموز دارند  و تخلیه این روستاها برای خود ما هم نگران کننده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۵ مدرسه پیش ساخته طی سه ساله گذشته در این استان نصب و تا مهرماه جاری هم ۱۰ مدرسه پیش ساخته تحویل خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز