خبرگزاری کار ایران

نشست بررسی فوتبال پایه در سازمان لیگ؛

محصص: کلید موفقیت فوتبال ما سازمان لیگ است / معینی: جوانان خون تازه ای به لیگ دادند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۶۷۱

اجباری کردن حضور جوانان در لیگ خون تازه ای به فوتبال ما داده است. ما باید فکر و برنامه ریزی درستی برای سال های آینده داشته باشیم.

نشست بررسی فوتبال پایه با حضور مسئولان فوتبال کشور، سازما لیگ و کارشناسان فوتبال کشور صبح امروز در محل سازمان لیگ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات، محمد رضا ساکت مشاور عالی سازمان لیگ، مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ، مرتضی محصص سرپرست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال و فریدون معینی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در دفتر ریاست سازمان لیگ برگزار شد.

فریدون معینی، سرپرست کمیته جوانان در این نشست گفت: اجباری کردن حضور جوانان در لیگ خون تازه ای به فوتبال ما داده است. ما باید فکر و برنامه ریزی درستی برای سال های آینده داشته باشیم.

وی افزود: من هم اکنون در حال کار کردن بر روی پروژه ویژن بلژیک که ادغامی از ویژن هلند و اسپانیا است کار می کنم. این ویژن شامل برنامه ده ساله فوتبال ما از لیگ برتر گرفته تا لیگ پایه است. تمام موارد مثبتی که می تواند برای فوتبال ما مفید باشد در این برنامه چشم انداز پیش بینی شده است که این پروژه در مراحل آخر است.

معینی ادامه داد: باید از سنین کودکی سیستم های مدرن فوتبال آموزش داده شود. به عنوان مثال کشور آلمان از سال ۲۰۰۰ شروع فعالیت گسترده ای را در زمینه آموزش فوتبال آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ تمام مربیان را جمع آوری کرده و به آنها آموزش های پیشرفته فوتبال را ارائه داد.

وی افزود: باید نظم خوبی به لیگ های پایه دهیم و همچنینی با آموزش و پرورش تعامل خوبی داشته باشیم. آموزش و پرورش می تواند بزرگترین استعدادیاب ما باشد.

مرتض محصص سرپرست کمیته فنی وتوسعه فدراسیون فوتبال نیز در این نشست گفت: کلید موفقیت فوتبال ما سازمان لیگ است. برای پیشرفت فوتبال، ما نیاز به برنامه ریزی داریم و بدون آن به جایی نخواهیم رسید.

وی افزود: باید ۱۶ تیم لیگ برتر مدرسه فوتبال قابل قبولی در سطح جهانی داشته باشد. فوتبالیستهای ما باید دارای تحصیلات باشند. به عنوان مثال در کره جنوبی اکثر بازیکنان از دبیرستانها به تیم ملی دعوت می شوند.

محصص افزود: به نظر من هر چه تعداد بازی ها در رده سنی پایه بیشتر باشد بهتر است. در سفری که به ژاپن داشتم رده های سنی ۱۵ و ۱۶ سال در ژاپن دارای سازماندهی خوبی بود. در این زمینه ما نسبت به کره و ژاپن فاصله زیادی داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از موضوعات مورد بحثجلسات ما در آینده باید مرتبط با مارکتینگ و بازاریابی باشد زیرا اگر در فوتبال بودجه کافی نداشته باشیم موفقیتی نیز حاصل نمی شود.

وی در ادامه گفت: اگر تعهدی از ۱۶ تیم لیگ برتر برای داشتن مدرسه فوتبالی پیشرفته بگیریم آینده خوبی خواهیم داشت و این امر نقطه عطفی در فوتبال ما خواهد بود.

مصطفی شهبازی رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ نیز گفت: مدرک تحصیلی از الزامات فیفا است. بازیکن زیر ۱۸ سال شاغل در فوتبال ما باید مشغول تحصیل باشد.

وی افزود: لیگ دسته دوم ما ۲۳ درصد بومی است و بقیه غیربومی هستند و ما باید به این سمت برویم که بازیکنان ما در لیگ های مختلف ما بیشتر بومی باشند و بازیکنان تیم ها بیشتر از شهر خودشان باشند.

شهبازی افزود: آیین نامه های ما باید توسط افراد متخصص نوشته و بازبینی شود و همچنین داشتن آکادمی فوتبال از وظایف باشگاه ها است.

محمد رضا ساکت نیز بیان کرد: مبنای کار جلسات ما برنامه ده ساله مطرح شده توسط معینی و تعهد ۱۶ تیم لیگ برتر برای داشتن آکادمی استاندارد است که این امر باید برای باشگاه های لیگ برتر الزامی شود.

غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در این نشست گفت: لیگ رده های سنی ما در فصل خوبی برگزار نمی‌شود. یکی از مشکلات دیگر لیگ های رده های سنی ما نداشتن زمین های مناسب است.

وی افزود: باید تمام باشگاه های ما به فوتبال پایه اهمیت دهند. ما هم اکنون استعدادیابی و استعدادسنجی نداریم.

این مقام مسئول افزود: باید به فوتبال مان عمق بدهیم که در این امر باید برنامه مدونی داشته باشیم و همچنین بودجه و امکانات لازمه نیز باید فراهم شود. آموزش ما با نیازهای ما منطبق نیست. ما باید بر سر بعضی مسائل پافشاری داشته باشیم به عنوان مثال جوانگرایی در لیگ.

در پایان این نشست مهدی تاج اظهار داشت: بازیکنان ما باید تحصیل کرده باشند. همچنین ما باید از کمیت کاسته و به کیفیت بپردازیم.

وی افزود: ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم ولی با این وجود نمی توانیم بی تفاوت باشیم و باید با قدرت به کار خود در زمینه توسعه فوتبال پایه ادامه دهیم. م وضوع جلسه آینده ما، لیگ پایه شامل نوجوانان، نونهالان، جوانان و امیدها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز