خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

افزایش‌جمعیت یکی از مهمترین‌ عوامل رشد نرخ بیکاری در استان/ نباید معضلات طلاق و بیکاری سیاه‌نمایی شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۹۲۸

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزایش جمعیت را یکی از مهمترین عوامل رشد نرخ بیکاری در این استان دانست.

به‌گزارش ایلنا از یاسوج،سیدمحمدکاظم نظری در نشست‌شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: جوانی جمعیت یک مزیت در استان است اما باید برای حل مشکلات قشر جوان تلاش و اقدام شود.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: معضل طلاق در یک دوره هفت ساله افزایش چشمگیری در استان داشته که این مسئله نگران کننده و کاهش آن نیازمند راهکارهای جدید است.

وی افزود: از جمله این راهکارها توانمندی و فعال‌تر شدن مراکز مشاوره خانواده و تمرکز بر روی شوراهای حل اختلاف است.

نظری گفت: در راستای افزایش نرخ موالید در استان کهگیلویه و بویداحمد مراکز ناباروری در دست احداث است و همچنین میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال و زیر پنج سال نیز در حال کاهش است.

وی افزود: برخی از مشکلات در زمینه جمعیت از دست استان کهگیلویه و بویراحمد خارج است و باید در سطح کشوری و ملی حل شود.

نظری گفت: بخشی از مهاجرت‌ها در استان اجتناب ناپذیربوده و به دلیل وجود برخی کمبودها و مشکلات است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویداحمد افزود: باید برای افراد مهاجرت کننده در استان سیاست‌های اعمال شود که به جای حاشیه‌نشین شدن مولد باشند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اولویت‌های که در این خصوص به استان اختصاص دارد تعیین، مصوب و با همکاری ادارات مربوطه اجرا شود.

نظری، دلیل افزایش نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد را افزایش جمعیت فعال دانست و یادآورشد: این معضل به دلیل کم‌کاری دستگاه‌های مربوطه نیست و نباید معضلاتی همچون طلاق و بیکاری از سوی رسانه‌های محلی سیاه‌نمایی شود بلکه انتظار می ‌رود اصحاب رسانه با ارائه راهکارهای عملی و اصولی گامی در راستای رفع این آسیب‌ها بردارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز