خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد؛

راه اندازی پنل خورشیدی تولید برق در آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۲۱۲

پنل خورشیدی تولید برق در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد نصب و راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد، فیض اله پاسره با اعلام این خبر اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب در وهله اول باید نصب العین دستگاه‌های خدمات رسان باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط کنونی کشور لزوم صرفه‌جویی در آب و سایر حامل های انرژی را بعنوان ضرورتی جدی تبدیل کرده است.

پاسره عنوان کرد: با اجرای پروژه تامین برق خورشیدی که به صورت هیبرید با منبع ذخیره و قابلیت تولید ۱۰ کیلو وات برق با هزینه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، علاوه بر رفع خاموشی های احتمالی، در مصرف انرژی برق صرفه جویی قابل توجهی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش ۷۳۰ ساعتی زمان کارکرد الکتروپمپ ها، افزود: این اقدام علاوه بر صرفه جویی منابع ارزشمند کشور، کاهش چشم گیر هزینه ها را در پی داشته است.

پاسره بیان کرد: صرفه جویی ابدا به معنای مصرف نکردن نیست، به جا، مناسب و درست استفاده کردن در مواقع نیاز مفهوم حقیقی صرفه جویی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: برخی موارد هدر روی ها ناشی از عدم آگاهی است، باید آموزش دهیم و بعد انتظار رعایت الگوی مصرف را داشته باشیم.

 وی خاطر نشان کرد: همانطور که هیات دولت هم تصویب کرده با سازمان هایی که روند کاهشی در مصرف آب و انرژی ندارند برخورد می‌شود، در اینجا هم ما با واحدهایی که مدیریت صحیح مصرف را رعایت نکنند برخورد جدی خواهیم کرد.

 پاسره تصریح کرد: برای اولین بار در سال های اخیر علاوه بر نصب کنترل سر ریز در مخازن، با استفاده از توان بخش خصوصی نشتی و هدر روی آب در مخازن برطرف شد و الان به تعداد انگشت شماری از مخازن هستند که مشکل دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز