خبرگزاری کار ایران

ابتلای 124 نفر به بیماری آنفولآنزای مرغی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۱۴۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نسبت به بیماری خطرناک آنفولانزای مرغی هشدار داد و گفت: در سال جاری ۱۲۴ نفر در استان به این بیماری مبتلا شدند که اقدامات لازم در این خصوص به عمل آمد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، اورنگ ایلامی در نشست مشترکی با مدیران کل امور اجتماعی استانداری و دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ واکسن و داروی این بیماری بسیار گران و کمیاب است و باید نهایت تلاش در عامل بازدارندگی آن در استان به عمل آید.

وی افزود: در این فصل شیوع این بیماری بیشتر است و رعایت مسائل ایمنی بسیار ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با تاکید به اینکه، از نگهداری پرندگان در خانه و از خرید مرغ و پرندگانی که خارج از سیستم دامپزشکی و بهداشتی ذبح و کشته می‌شوند، خودداری شود، خاطرنشان کرد: آنفولانزای مرغی یکی از بیماری‌‌های خطرناک با منشآ پرندگان و یک بیماری مشترک میان انسان‌ و حیوانات است.

سیدعلی فتح میرمحمدی با بیان اینکه از جمله راه‌های انتقال این بیماری به انسان، ارتباط مستقیم فرد با پرنده‌ بیمار و یا لاشه‌ و کود آن است، گفت: اقدامات پیشگیرانه از بیماری خطرناک آنفلانزای مرغی جلوگیری می کند.

وی در نشست پیشگیری بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به رعایت موارد لازم در خصوص مسائل بهداشتی مرغداری ها تاکید کرد و افزود: هر مرغ و پرنده‌ای که به این بیماری آلوده شده باشد باید به سرعت معدوم شود تا از شیوع ویروس در میان سایر پرندگان جلوگیری به عمل آید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، عدم رعایت فرآیند پیشگیرانه بحران ساز است، تاکید کرد: برای پیشگیری از این بیماری دستگاه های مرتبط بخصوص بهداشتی و درمانی و دامپزشکی آمادگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد هم نسبت به کنترل، بازرسی و نظارت بر حمل، فروش مرغ زنده و ماکیان و حمل کود آنها با مجوز تاکید کرد و گفت: بیشتر مرغداری ها باید نسبت به تالاب ها و محیط زندگی مردم فاصله داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز