خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری:

وقت متلک گفتن و مسخره کردن همدیگر نیست/روزی خواهد آمد که برای قطره ای آب التماس کنیم/ خشک شدن برخی چاه‌های آب در شیراز تا عمق 300 متر

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۱۶۹

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری با تاکید براینکه همه باید یاد بگیرند در مصرف انرژی صرفه جویی های لازم را بکنند، اظهارداشت: الان وقت متلک گفتن و مسخره کردن همدیگر نیست و همه باید تلاش کنند تا معضلات و مشکلات کمبود و بحران های آب و انرژی حل شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی  در جمع مدیران صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرایط سختی در بحث آب و برق درحال تجربه کردن هستیم، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های جدی برای رفع مشکلات موضوع آب در کشور اندیشیده نشود بدون شک بسمت بحران خواهیم رفت.

وی گفت: باید بپذیریم اگر بدمصرفی ها در این حوزه ها ادامه پیدا کند حتما روز سخت ما فراخواهد رسید و باید قاعده مند عمل کنیم و اگرعمل نکنیم بسمت بحران خواهیم رفت.

 روزی خواهد آمد که برای یک قطره آب التماس کنیم

ملک حسینی افزود:‌ هنوز برخی کنتورهای آب در استان کهگیلویه و بویراحمد دستکاری می شوند .به طورحتم روزی خواهد آمد که برای یک قطره آب التماس کنیم.

وی باتاکید بر اعتدال در مصرف آب و برق در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآورشد: البته در استان ما، اعتدال در مصرف کار سختی است چون همواره این موهبت الهی در این استان فراوان بوده و البته الان درحال کم شدن است.

ملک حسینی با بیان اینکه باید باور کنیم کاهش نزولات آسمانی پیام هایی را باخود بهمراه دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این پیام ها این است که باید به اعتدال در مصرف رو بیاوریم.

وی افزود: وظیفه روحانیت، معلمان و جامعه دانشگاهی این است که به مردم یاد دهند در مصرف آب و برق باید اعتدال را رعایت کرد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خبرگان رهبری باتاکید بر انجام امورات فرهنگی در بحث مدیریت مصرف آب و برق در این استان، اظهارداشت: باید همه بپذیریم که شرایط سختی در موضوعات آب و برق در کشور درحال رخ دادن است.

 در شیراز تا عمق 300 متر هم آب پیدا نمی شود

ملک حسینی با ذکر خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری شیرازی، ادامه داد: در سال های بسیار دور، آیت الله حائری به مسئولان استان فارس توصیه می کرد که در مصرف آب و برق باید مدیریت اعتدال را کرد و مردم باید با این مقوله آشنا شوند اما متاسفانه برخی از مسوولان به رهنمودهای ایشان توجهی نمی کردند.

وی گفت: آن زمان آیت الله حائری به آقایان می گفت اینکه استان فارس رکورد دار کشت گندم باشد خوب است اما نباید به هرقیمتی تلاش کرد تا این رکورد ادامه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ایشان معتقد بودکه مصرف آب در استان فارس بسیار بالا و هدرروی آن هم همین طور،  اگر مسوولان به سخنان ایشان گوش می کردند الان وضعیت آب در آن استان اینگونه نبود.

ملک حسینی از خشک شدن اغلب چاههای آب در استان فارس خبرداد و خاطرنشان کرد: در برخی از نقاط شیراز تا عمق 300 متر هم آب پیدا نمی شود.

وی با اشاره به اینکه الان در بسیاری از نقاط استان فارس چاههای آب درحال خشکیدن است  افزود: باید آموزش های لازم برای مصرف صحیح آب گسترش یابد تا همه شرایط سخت نبود آب در برخی مناطق و کمبود آب در اغلب نقاط کشور را بدانند و درست مصرف کنند.

 رشد شش درصدی مصرف برق در استان نگران کننده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از رشد مصرف برق در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و از مشترکین برق خواست نهایت صرفه جویی در مصرف را بعمل آورند.

داود راهزادی گفت: گرمای زودرس و خشکسالی‌ها شرایط سختی را برای تامین برق از نیروگاه‌ها ایجاد کرده که نیاز به همکاری دوچندان مشترکین برق در بحث مدیریت مصرف داریم.

وی با بیان اینکه میزان بارش ها در سال های گذشته بسیار کم بوده و به همین دلیل میزان تولید برق در نیروگاه‌ها نسبت به سال های دور بسیار کمتر شده است، تصریح کرد:‌ اگر مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد مصرف برق خود را مدیریت نکنند بدون شک شاهد خاموشی هایی بابرنامه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز