خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

1250 زندانی کهگیلویه و بویراحمدی تعطیلات نوروز را در کنار خانواده‌های‌شان سپری کردند

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۰۳

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد از اعزام به مرخصی هزار و 250 نفر از مددجویان واجدالشرایط استان به مرخصی نوروزی امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد،" اسماعیل جمیاری" گفت: به منظور تحکیم روابط عاطفی و تقویت بنیاد خانواده مددجویان و در راستای اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه و با اعطای مرخصی تعداد هزار و 250 نفر از زندانیان واجد شرایط زندان‌های استان، تعطیلات نوروزی را در کنار خانواده های خود سپری کرده اند.

وی افزود: در آستانه سال نو و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده و به منظور اهداف عالی در بازسازی اجتماعی و اخلاقی آنان و نیز برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضاء خانواده آنها به ویژه در ایام نوروز با همکاری حوزه‌های قضایی استان ، شورای طبقه بندی و اجرای احکام زندان‌ها و با پیگیری های بعمل آمده این افراد به مرخصی نوروزی اعزام شدند.

مدیرکل زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مرخصی ۱۵ روزه اعطاء شده به این زندانیان، اظهار داشت: زندانیان برخوردار از این مرخصی‌ها غالباً مرتکب جرائم غیر عمد، مالی غیر کلاهبرداری، جرائم خانواده و دیگر جرائم خرد غیر مهم و زندانیان اشتغال بکار بوده اند که نه تنها حضور آنها در بیرون زندان تبعاتی برای جامعه نداشته بلکه حضور این زندانیان در کنار خانواده دامنه آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده است.

جمیاری گفت: ۲۵۶ نفر از زندانیان اعزام شده به مرخصی که باقی مانده محکومیت آنان کمتر از شش ماه بوده است با اعطاء مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند.

عضو شورای قضایی استان کهگیلویه وبویراحمد با قدردانی از حمایت و همراهی دلسوزانه مسؤلین قضایی استان بالاخص رئیس کل دادگستری، دادستانهای تابعه، قضات ناظر زندان، رؤسای زندان‌ها و اجرای احکام و نیز مددکاران زندانها ، اعطاء رفاهیاتی همچون مرخصی را نشانه تکریم زندانیان و رأفت اسلامی نظام قضایی کشور خواند و اظهار داشت: اعطای مرخصی و دیگر رفاهیات مندرج در قانون به زندانیان واجدالشرایط علاوه بر کاهش مقطعی جمعیت کیفری و کاهش هزینه‌های نگهداری، موجب تقلیل آسیب‌های درون و برون زندان و نیز تقویت بنیاد خانواده و تحکیم روابط عاطفی بین آنان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز