خبرگزاری کار ایران

در آستانه سال جدید در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت؛

آزادی زندانیان جرائم غیر‌عمد استان با حضور رئیس کل دادگستری

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۲۹۸

آیین آزادسازی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندان‌ها و دیگر اعضای شورای قضایی و مسئولان قضایی استان در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی زندان‌های کهگیلویه وبویراحمد، با حضور رئیس کل دادگستری، مدیرکل زندانها، اعضای شورای قضایی و اعضاء هئیت امناء ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین که با حضور مسؤلان قضایی و اعضای هئیت امنای ستاد دیه و زندانیان برگزار شده بود، از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته در بخش‌های تامینی- تربیتی و خصوصا حمایتی مدیرکل دلسوز و پیگیر و کارکنان زحمت‌کش زندان‌های استان قدردانی کرد  و اظهار داشت: با پیگیری‌های مکرر مدیر کل زندانها برای کمک به زندانیان بالاخص مددجویان مالی و جرایم غیر عمد چنین جلساتی برگزار و نتایج مطلوبی حاصل شد که در سال‌جاری منجر به آزادی دهها نفر از زندانیان شده است.

وی در ادامه بر پیگیری مدیریت زندانها و معاونین قضایی دادگستری مبنی بر اعطاء تأسیات حقوقی و دیگر رفاهیات به زندانیان واجدالشرایط با هدف ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

در این آئین، مدیرکل زندانهای کهگیلویه وبویراحمد پیش از سخنان رئیس کل دادگستری با تقدیر از حمایتهای همه جانبه رئیس کل دادگستری، رؤسای حوزه های قضایی در همکاری با زندانها گفت: تلاش مجموعه زندانها در راستای کاهش هدفمند جمعیت کیفری است و گواه کار ما جلسات مکرر ستاد دیه ، جلب رضایت شکات ، جلسات مختلف با رئیس کل دادگستری و مسؤلین قضایی استان ، جلسه با استاندار و مدیران عامل بانکهای مختلف برای کمک به آزادسازی زندانیان جرام غیر عمد و زندانیان جرائم دیگر بوده که توفیقات خوب و ارزنده ای حاصل شده است.

وی کمک و مساعدت به زندانیان و خانواده های آنان را از وظایف و اولویتهای کاری مجموعه زندانها عنوان کرد و گفت: از اقدامات و فعالیتهای انجام گرفته در سال جاری جهت کمک به زندانیان، اعزام به مرخصی تعداد پنج هزار و 13 نفر، اعطای مرخصی پایان حبس به هزار و شش نفر زندانی و همچنین بهره مندی ۵۵۸ نفر زندانی از تسهیلاتی همچون تعلیق مجازات- آزادی مشروط و عفو موردی و عمومی انجام بوده است.

مدیرکل زندانها و نائب رئیس ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای زندانیان جرائم غیر عمد استان که از میانگین کشوری و به نسبت دیگر زندانیان بیشتر می باشد، گفت : در حال حاضر قریب ۵۶۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای استان وجود دارد که در ۱۵ ماه گذشته ۲۲۸ نفر زندانی توسط ستاد دیه استان، کمکهای مردمی ستاد سازمان زندانهای کشور و نیز کمک های انجام گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان استان آزاد و امروز هم در آستانه سال نو ۱۲ نفر دیگر آزاد که جمع آزادیهای جرایم غیر عمد در این مدت به ۲۴۰ نفر می رسد که این عدد در مقایسه با سنوات قبل رشد ۱۵۰ درصدی را نشان می دهد.

در پایان این جلسه ضمن اعطای برگه آزادی ۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد، از طرف سیداسدالله جولایی عضو هئیت مدیره و مدیرعامل ستاد دیه کشور و با اهدای لوح تقدیر از اعضای هئیت رئیسه ستاد دیه استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز