خبرگزاری کار ایران

تبدیل مدرسه به انبار علوفه در روستای سر آسیاب کهگیلویه وبویر احمد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۰۹۹

مدرسه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به انبار علوفه دام و منزل شخصی یکی از اهالی این روستا تبدیل شده است.

به گزارش"خبرنگار ایلنا" از یاسوج این مدرسه که مدتها است به انبار علوفه یکی از اهالی روستا تبدیل شده در روستای سرآسیاب آجم بخش دیشموک از توابع کهگیلویه وبویر احمد واقع شده و 10 دانش‌آموز دارد که تحصیل آنان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

برپایه این خبر مدرسه سرآسیاب آجم از داشتن پیش پا افتاده ترین امکانات بی بهره است. پنجره های این مدرسه فاقد شیشه بوده که دانش آموزان در فصل سرما با مشکل روبرو هستند و بعضا سرمای زیر صفر درجه را باید تحمل کنند. والدین برخی دانش آموزان برای حفاظت فرزندان خود از سرمای زمستان از پارچه‌های کهنه و فرسوده بجای شیشه استفاده کرده‌اند تا فرزندانشان از گزند سرما محافظت شوند .

این مدرسه از داشتن آب شرب نیز محروم است و دانش آموزان باید برای خوردن آب یا به منازل خود مراجعه می‌کنند  یا آب مورد نیاز خود را در بشکه‌های پلاستیکی به محل تحصیل خود حمل کنند .

مدرسه روستای سرآسیاب آجم بخش دیشموک برای ورود راه‌پله‌ای دارد که عملا قابل استفاده نسیت ولی دانش آموزان برای ورود به کلاس مجبورند از آن استفاده کنند.

این مدرسه دارای 4 کلاس درس است که دو کلاس آن به انبار یکی از اهالی روستا و دیگری محل جمع آوری علوفه دام تبدیل شده است.

مدرسه روستای سرآسیاب آجم بخش دیشموک از داشتن سرویس بهداشتی مناسب نیز محروم است و سرویس بهداشتی که دانش آموزان این مدرسه از آن استفاده می کنند از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است . دیوارهای این سرویس بهداشتی توسط اهالی روستا به وسیله سنگ ساخته شده که هر لحظه امکان ریزش دارد .

به گزارش"ایلنا"، سرآسیاب در 70 کیلومتری از مرکز شهر دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد واقع است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز