خبرگزاری کار ایران

راهزادی خبرداد:

بهره‌مندی 50 خانوار کهگیلویه و بویراحمدی از نعمت برق در دولت تدبیر

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۴۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از برق‌دار شدن 50 خانوار روستایی این استان برای اولین بار در دولت تدبیر و امید خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، داود راهزادی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی دنا گفت: 50 خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد که امکان برق‌رسانی به آنها از طریق انتقال خطوط شبکه های برق فراهم نبود با واگذاری نیروگاه‌های خورشیدی رایگان از نعمت برق برخوردار شدند.

وی با تشریح چگونگی برقرسانی به این خانوارها، اظهارداشت: این خانوارها که در روستاهای کمتر از 10 خانوار قرار دارند و از سویی متاسفانه فاقد دسترسی‌های زیرساختی مانند راه مناسب هستند براساس سیاست توانیر از نعمت برق با استفاده از نیروگاههای یک کیلوواتی خورشیدی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: واگذاری این نیروگاه‌ها در دولت تدبیر و امید  بصورت رایگان صورت گرفته و اکنون 50 خانوار از نعمت برق مناسب برخوردار بوده و بسیاری از مشکلات آنان در حوزه برق اکنون رفع شده است.

راهزادی، قیمت ریالی هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی را 200 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این نیروگاهها قادر به روشنایی نمودن لامپ ها، تلویزیون و حتی یکدستگاه یخچال متوسط را دارند.

وی گفت: روستانشنیانی که نیروگاههای خورشیدی به آنان واگذار شده از عملکرد دولت تدبیر و امید رضایت داشته و دانش آموزان آنان نیز براحتی می توانند در هنگام شب تحصیل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از روستاهای کمتر از 10 خانواراین استان درمناطق سخت گذر، کوهستانی و دور از شبکه های برقرسانی قراردارند، اظهارداشت: کارخدمات رسانی به این روستاها بسیار سخت و پرهزینه است.

راهزادی افزود: در حال طراحی برای واگذاری نیروگاههای خورشیدی به برخی دیگر از روستاهای زیرخانوار در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، تمامی روستاهای بالای 10 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخودارهستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز