خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

80 درصد بیماران ترخیصی مراکز ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد دوباره معتاد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۷۸

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 80 درصد بیماران ترخیصی مراکز ترک اعتیاد در این استان دوباره معتاد می شوند و متاسفانه تنها 20 درصد از معتادان در نتیجه درمان 28 روزه این مراکز بهبودی می یابند.

سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در یاسوج افزود:  23 کمپ نیمه اقامتی مختص آقایان در استان دایر است که با احتساب مرکزهای d.i.c  وm.m.t   شامل 46 مرکز می شوند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد، کافی نبودن کارخانجات فعال، کمی مراکز اشتغال‌زایی با توجه به مهارت‌های آموزشی و ناکافی بودن تسهیلات بانکی که بیشتر صرف روزمرگی بهبودیافتگان می شود را از عواملی دانست که سبب لغزش و بازگشت دوباره افراد بهبود یافته به اعتیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها مرکز برکت اعتیاد بانوان استان در شهرستان گچساران قرار دارد، اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست امسال اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان هزینه مراکز ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد شده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به خودگردانی و غیر دولتی بودن این مراکز، آنها تحت نظارت بهزیستی استان اداره می‌شوند و هزینه بیماران کم درآمد و بی درآمد در قالب یارانه و یاری برگ به مراکز شهرستان‌ها در هر سه ماه یکبار ارسال می شود .

حسینی بدون اشاره به آمار تعداد معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد نگهداری می‌شوند، خاطرنشان کرد: در کنار خدمات روانشناسی و پزشکی، دوره‌های برگزاری کلاس‌های n.i با همیاری بهبودیافتگان دوره های قبل برگزار می شود.

وی گفت: دوره‌های حرفه‌آموزی و کسب مهارت‌های شغلی از دیگر فعالیت‌های تحت نظارت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد است که در پایان هر دوره پاکی با احتساب شرکت کنندگان برگزار می شود.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تمام شهرستانهای استان درصدی از مصرف مواد مخدر وجود دارد و شهرستان پاک نداریم.

حسینی، مهمترین موضوع بعد از بهبود معتادان را نقش حمایتی مسئولان از این بیماران عنوان و خاطرنشان کرد: سقف پایین تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت نکردن مسئولان پس از بهبودی جهت جذب و اشتغال از بزرگترین دغدغه جامعه بهبودیافتگان است.

وی گفت: سقف تسهیلات بانکی بهبودیافتگان 15 تا 30 میلیون تومان است و با توجه به مهارت و طرح کارآفرینی، بهبودیافتگان سقفی متغیر دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز