خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت خودکشی و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت کنونی آسیب های اجتماعی در این استان، اظهارداشت: متاسفانه وضعیت کنونی خودکشی و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است.

به گزارش ایلنا، فتاح محمدی در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌سازی برنامه‌ای ویژه درباره دو مقوله اجتماعی خودکشی و طلاق به دلیل وضعیت نگران‌کننده آنها در این استان خبرداد اما به محتوای این برنامه اشاره نکرد.

وی گفت: برنامه‌ای درباره خودکشی و طلاق در حال آماده‌سازی است که مدیران باید در استان در این دو بخش بیشتر کار کنند زیراکه وضعیت نگران‌کننده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران خواست با حساسیت بیشتری به مقوله آسیب‌های اجتماعی توجه کنند زیرا افراد همواره در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

محمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد در حوزه خودکشی وضعیت خوبی ندارد و همه مدیران، مسؤول هستند، علل و عوامل خودکشی را بررسی تا از بروز این پدیده شوم در جامعه جلوگیری شود.

وی گفت: رفع چهار آسیب مهم اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شامل طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی در دستور کار مسئولان استان است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طلاق، خودکشی، اعتیاد و حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی اولویت دار این استان بوده که عمده برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حیطه متمرکز می‌شود.

محمدی درباره آسیب‌های اعتیاد و حاشیه نشینی گفت: در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است و در این میان آسیب‌های خودکشی و طلاق باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ضرورت مبارزه با بی‌سوادی در این استان، خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز باید آمار دقیق و کاملی از تعداد بی‌سوادان استان به دست آورد و سپس برای گروه‌های مختلف از جمله کارگران، زنان و سایر گروهها اقدام نمود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع حاشیه‌نشینی و آسیب‌های آن اشاره و یادآورشد: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های پانزدهم در سطح کشور بوده که از اعتبارات حاشیه‌نشینی استفاده کرده است.

کد خبر : ۴۲۰۰۵۹