خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت عنوان کرد:

بنی‌صدر و لیبرال‌ها عامل جنگ هشت ساله علیه ایران هستند/ 50 درصد زندانیان کشور مواد مخدری هستند

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۸۴۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج ، عامل جنگ هشت ساله علیه ایران را بنی صدر و لیبرال ها عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، محسن رضایی در نخستین کنگره ملی یک هزار و 880 شهید کهگیلویه و بویراحمد در قالب اجلاسیه بسیجیان، ایثارگران و عشایر که در مصلی یاسوج در حال برگزاری است، اظهار داشت: علت اینکه دنیا وارد جنگ با ما شد طمع آنها بود و اگر بنی صدر و لیبرال ها در این کشور نبودند دشمن به ما طمع نمی‌کرد.

وی گفت: لیبرال ها این جنگ را ایجاد کرده و انقلابی ها آن را پیروز کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما گمشده مهمی را بعد از 300 سال که ایران مرتب شکست می‌خورد پیدا کردیم و این اقتدار را باید حفظ کرد.

رضایی افزود: هر وقت در این کشور سازش کارها و لیبرال ها آمدند ما نوکر شدیم و هر وقت استبداد در این ممکلت پیدا شد یا وابسته شدیم یا جنگی علیه ما تحمیل کردند.

وی در بخشی از سخنان خود با مقایسه دوران دفاع مقدس با وضعیت کنونی کشور، ادامه داد: در مسائل نظامی بیش از اقتصاد تحریم بودیم به طوری که حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سئوال افزود: چگونه به قدرت اول منطقه تبدیل شدیم و موشک با برد 2 هزار کیلومتر ساختیم و پهپاد بدون خلبان به جاهای سری می‌فرستیم تا عکس بگیرند ولی نمی‌توانیم فکری به حال کشاورزی و دامداری و سایر مسائل اقتصادی کنیم؟

رضایی گفت:‌ امروز نگاه به صحنه کشور نشان می‌دهد که در مسئله اقتصاد جز با اقتدار انقلابی که رزمندگان ما در جنگ نشان دادند نمی توان فساد اقتصادی را از بین برد.

وی افزود: بدون اقتدار انقلابی نمی‌توان با فساد، قاچاق، پارتی بازی و تبعیض مقابله کرد. امروز 50 درصد از زندان‌های کشور ما مواد مخدری هستند. چرا باید وضع به این منوال باشد؟

دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام، مثلث اقتدار ایران اسلامی را خدا، رهبری و ملت برشمرد و خاطر نشان کرد: در سال نخست جنگ هشت ساله، مردم وارد جنگ نشدند و در سال دوم بود که ملت عملا وارد جنگ شدند و توانستند دشمن را از پای دربیاورند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از سخنان خود به رشادت‌های سرداران و شهدای هشت سال دفاع مقدس و کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهارداشت: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین دلاوران و اقوام باغیرت و اصیل لر، سرزمین ولایت مدار و امام دوست، سرزمین علم ، حماسه، غیرت و مردانگی است.

رضایی گفت:‌ علمای بزرگوار این منطقه همچون حضرت آیت الله سید کرمت‌الله ملک حسینی و فرزند صالح ایشان از افتخارات عشایر و ایران اسلامی هستند.

وی تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار و 880 شهید، 9 هزار جانباز و 300 آزاده ذکر و خاطرنشان کرد:‌ از جمع این شهدا 110 نفر سردار و امیر از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس در تیپ مستقل 48 فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت  کردند.

رضایی، نقش‌تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای 4 و 5 ، والفجر 8، محرم و بدر را نقشی پررنگ برشمرد و یادآورشد:‌ در پد خندق با اینکه دشمن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.

وی گفت: شهدای ما برای پول و پست و مقام و مسکن و خانه نرفتند و مادران شهدا هم فرزندان دلبند خود را به خاطر خانه و ماشین نفرستادند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدای ما مثل شهدای صدر اسلام و کربلا هستند، تصریح کرد: شهداء عاشقانه و با دلاوری جنگیدند.

رضایی با تشریح برخی وقایع رخ داده در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت:‌ ما از همه قدرت‌های بین‌المللی مانند شوروی و انگلیس غنائم گرفتیم و آلمانی ها بمب های شیمیایی برای صدام درست کرده بودند و البته همه دنیا پشت سر صدام بودند.

وی با اشاره به نقش مردم در هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: جنگ تا زمانی که مردمی نشد موفق نشدیم و ایران در سال اول جنگ در چهار عملیات بزرگ خود ناموفق بود و در سال دوم که مردم وارد شدند به موفقیت دست یافتیم.

وی بیان کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در 8 سال دفاع مقدس در تیپ مستقل 48 فتح می‌جنگیدند و در چندین لشکر از جمله خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب مجاهدت  کردند و هر چند تیپ 48 فتح بنام این استان ثبت شده بود ولی رزمندگان استان در لشکرهای سایر استان‌ها حضور پیدا می‌کردند.

رضایی با تاکید بر اینکه تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در عملیات کربلای 4 و 5 ، والفجر 8، محرم، خیبر و بدر نقش پررنگی داشتند و در پد خندق با اینکه دشمن شیمیایی زده بود تا آخرین نفر ایستادند و حتی یک نفر عقب نرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز