خبرگزاری کار ایران

سیف مطرح کرد:

اقدام جدید بانک‌مرکزی و نظام بانکی ظرف سه ماه گذشته

رئیس کل بانک مرکزی از اقدام جدید بانک‌مرکزی و نظام بانکی ظرف سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله سیف در نشست سرمایه‌گذاری و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک‌مرکزی و نظام بانکی کشور ظرف دو سه ماه گذشته اقدام جدیدی را شروع کرده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند که باید اقدام و عمل محقق شود، بنابراین نظام بانکی تصمیم گرفت و عزم خود را جزم کرد که در رابطه با توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی کشور همه تلاش خود را متمرکز و بطور کامل به منصه ظهور برساند.

سیف متذکر شد: با تخصیص 16 هزار میلیارد تومان 7500 واحد کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی با همکاری وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و با همکاری سازمان مدیریت احیا خواهد شد که تحولی در رشد و تحریک اقتصادی خواهدبود. سال‌گذشته حجم تسهیلات نظام بانکی 417 هزار میلیارد تومان بود که امسال پیش‌بینی ما این است که این رقم به 460 هزار میلیارد تومان برسد.

رئیس‌کل بانک‌مرکزی عنوان کرد: 50 درصد از این میزان صرف تکمیل واحدها و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی می‌شود و 50 درصد سرمایه‌گذاری جدید است. با برنامه‌ای که اتخاذ شده این اعتبارات برای مناطق محروم کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد نامحدود است تا چند ماه آینده نباید واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط با این مشخصات مشکل نقدینگی داشته باشد.

کد خبر : ۴۰۰۶۹۱