خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد:

صحت انتخابات بویراحمد و دنا مورد تائید همگان است

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه صحت و سلامت انتخابات مجلس دهم در سه حوزه انتخابیه به ویژه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا مورد تائید این دفتر بوده و برخی شایعات مطرح شده از اساس کذب است، اظهار داشت: برای بررسی و تائید صحت این انتخابات از خبره‌ترین و مجرب‌ترین بازرسان شورای نگهبان بهره برده شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " حجت الاسلام قدرت الله خرم روز " در نشست رسانه‌ای به مناسبت سال روز تاسیس نهاد شورای نگهبان قانون اساسی در محل این دفتر در یاسوج گفت: در هر انتخاباتی ممکن است تخلفاتی باشد و این امر طبیعی است اما اگر این تخلفات بر روند انتخابات و نتیجه نهایی آن تاثیرگذار نباشد نمی‌تواند موجب ابطال انتخابات شود.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود تائید نهایی انتخابات بویراحمد و دنا از سوی شورای نگهبان اما متاسفانه هنوز برخی این انتخابات را دارای خدشه می‌دانند؟ اظهار کرد: در هرانتخاباتی ممکن است تخلفاتی باشد و طبیعی هم است اما یقین داشته باشید تخلفی که سبب ابطال و یا تغییر در نتیجه نهایی این انتخابات رخ داده باشد صورت نگرفته است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: این منطقه یک منطقه طایفه‌ای و عشیره‌ای بوده که ممکن است شایعات مختلفی نیز گفته شود اما بعد از 2 بار بررسی دقیق از سوی کارشناسان خبره و مجرب شورای نگهبان ثابت شد که تخلف تاثیرگذاری در این انتخابات صورت نگرفته است.

خرم روز با بیان اینکه 15 بازرس خبره و آشنای به قوانین انتخاباتی که انتخابات‌های متعددی را در کشور رصد کرده اند به یاسوج آمدند، تصریح کردند: آنچه بعد از بازرسی ها برای این بازرسان مشخص شد این بود که تخلف تاثیرگذاری در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا شکل نگرفت.

وی گفت: در شورای نگهبان هم 12 فقیه و حقوقدان انتخابات سراسر کشور را تایید می‌کنند که انتخابات بویراحمد و دنا نیز همانند سایر حوزه های انتخابیه موردتائید قرار گرفت.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان حتما از مشخصه " عادل بودن " بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: " عادل بودن " فقه‌ها و حقوقدانان مورد تائید امام و رهبری بوده و ما نیز مکلف هستیم که " عادل بودن " آنان را بپذیریم.

خرم روز گفت: مگر می‌شود فقیهی و یا حقوقدانی، ایمان و قیامت خود را فدای نماینده و یا مسوولی در انتخابات بکند و از سویی اعتماد عمومی را از خود سلب کنند؟

وی با اشاره به وظایف شورای نگهبان در زمان انتخابات|، یادآورشد: شورای نگهبان اهل مصلحت اندیشی نبوده و مصلحت اندیشی مربوط به ارگان دیگری است که البته شورای نگهبان عضوی از این ارگان است.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخابات بویراحمد و دنا برای خود ما و شورای نگهبان محرز نشد که تخلف تاثیرگذار صورت گرفته باشد و این انتخابات بعد از کش و قوس‌هایی مورد تائید فقه‌ها و حقوقدانان شورای نگهبان قرار گرفت.

هنوز موضوع انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان مطرح نشده است 

خرم روز در پاسخ به این سوال که آیا بررسی‌ها راجع به نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری در شورای نگهبان مطرح شده است یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز موضوع انتخابات ریاست جمهوری در این شورا مطرح نشده است.

وی گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری و  بررسی عملکردهای نامزدهای انتخاباتی آن توسط خود شورای مرکزی نگهبان صورت می‌گیرد و دفاتر استانی نقشی در این ارتباط ندارند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد افزود: از الان نمی‌توان گفت کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رد و یا تائید می‌شود و باید منتظر آینده بود.

خرم روز با بیان اینکه نمی‌توان بطور دقیق گفت کدام آقایان که قبلا مسوولیت داشته‌اند در انتخابات ریاست جمهوری رد یا تائید صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما در این ارتباط نمی‌توانیم اظهارنظر خاصی بکنیم.

دارندگان فیش‌های حقوقی نامتعارف باید به دستگاه قضایی معرفی شوند

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که نظرتان راجع به فیش‌های حقوقی و هجمه‌ای که به دولت شد، نظر شما در این ارتباط چیست؟ اظهار کرد: متاسفانه در شرایطی که بسیاری از جوانان این مملکت هزینه ازدواج و تشکیل خانواده خود را ندارند برخی از مدیران ارشد نظام اسلامی، جایگاه و شآن نظام را با فیش‌های نامتعارف حقوقی خود زیر سوال بردند.

خرم روز گفت: این مدیران با دریافت مزایای خارج از عرف، اعتماد عمومی را سلب کرده و این درحالی است  که درآمد بسیاری از جوانان این مملکت کمتر از 800 هزار تومان بوده و نمی‌تواند زندگی جدیدی را برای خود تشکیل دهد.

وی افزود: قانون باید با مدیرانی که حقوق‌های نامتعارف دریافت کرده‌اند برخورد قاطع از خود نشان دهد و دارندگان این فیش‌ها باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

رئیس دفتر نظارت بر انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از دارندگان فیش‌های حقوقی نامتعارف، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید مزایای اضافی دریافت شده این مدیران را بازگرداند و از سویی با آنها برخورد قانونی هم بکند.

خرم روز، بازگشت اعتماد عمومی به ویژه جوانان را نتیجه برخورد قضایی با دارندگان فیش‌های حقوقی نامتعارف عنوان و یادآورشد: البته نهادهای نظارتی باید از این به بعد نظارت‌های خود را در این ارتباط دوچندان کنند.

کد خبر : ۳۹۰۱۲۶