خبرگزاری کار ایران

قربانی به ایلنا خبر داد:

افتتاح 2 کتابخانه در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۳۸۵

در سفر هیات‌دولت به کهگیلویه و بویراحمد 2 کتابخانه روستایی و محله‌ای در دهستان دشتروم بویراحمد و گچساران به بهره‌برداری می‌رسد.

زینب قربانی به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد که قرار است در آینده نزدیک صورت گیرد 2 کتابخانه روستایی و محله‌ای در دهستان دشتروم بویراحمد و گچساران به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه قرار می‌گیرد.

وی اعتبار هزینه‌شده برای این کتابخانه‌ها را حدود 500 میلیون تومان عنوان و اظهارداشت: سطح زیربنای کتابخانه‌های عنوان شده نیز حدود 500 مترمربع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر افتتاح این 2 پروژه، 2 پیشنهاد ویژه از سوی این اداره‌کل با هدف ارتقای نرخ سرانه مطالعه نیز تقدیم هیات‌دولت می‌شود.

قربانی یکی از این پیشنهادها را احداث یک‌باب کتابخانه با متراژ 10 هزار مترمربع در یاسوج به دلیل افزایش جمعیتی و کمی فضای کتابخانه‌ای در این شهر ذکر کرد.

وی گفت: پیشنهاد دوم نیز تجهیز تمامی کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری معادل 10 میلیارد ریال است که امیدواریم هیات‌دولت با این 2 پیشنهاد موافقت کرده تا شاهد تغییرات اساسی در حوزه کتابخانه‌های این استان باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از همراهی "تاج‌گردون" نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی در حوزه کتابخانه‌ها یادآورشد: با افتتاح کتابخانه محله‌ای گچساران که در سفر هیات‌دولت صورت می‌گیرد در سال‌جاری سه کتابخانه در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

قربانی افزود: از سه کتابخانه‌ای که سال‌جاری در گچساران به بهره‌برداری رسیده 2 باب آن توسط خیرین بانک‌پاسارگاد احداث و تکمیل شده که جای تقدیر فراوان از مسوولان این بانک دارد.

قربانی افزود: با همراهی مسوولان استانی و کشوری هم‌اکنون 4 پروژه کتابخانه‌ای دیگر در شهرهای چرام، دهدشت، بهمئی و مادوان بویراحمد در دست اجرا است.

قربانی از در دست اجرا بودن کتابخانه بخش لوداب بویراحمد هم خبرداد و اظهار امیدواری کرد این پروژه نیز تا پایان سال جاری در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز