خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

کهگیلویه و بویراحمد تاجر برند دار ندارد /صادرات بیمار است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۳۴۳

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان تنها یک محصول صادر می‌شود و غیر از این محصول هیچ محصولی به نام استان صادر نمی‌شود.

" سالار حسین پور " به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: "عصاره شیرین بیان" تنها محصولی است که به نام کهگیلویه و بویراحمد صادر می شود و ما در زمینه صادرات جایگاهی در کشور نداریم.

وی با تشریح وضعیت کنونی صادرات محصولات در کهگیلویه و بویراحمد ، اظهارداشت: البته برخی صنایع دستی استان از طریق سایر گمرگات استان‌ها بدلیل نبود تاجر دارای برند صادر می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش اعظمی از " سپاهان موکت " به نام استان اصفهان صادر می شود و خود کارخانه بطور مستقیم چنین کاری را انجام می دهد.

حسین پور از نبود زیرساخت های لازم برای صادرات محصولات مختلف در کهگیلویه و بویراحمد اظهار نگرانی کرد و یادآور شد:‌ اداره استاندارد هم به زحمت مجوز می دهد درحالی‌که اداره استاندارد اصفهان به راحتی به " سپاهان موکت " مجوز استاندارد می دهد.

وی گفت:‌ صادرات سیمان یاسوج هم بدلیل نبرد عراق و ناامنی در آن کشور متوقف شده و شاهد شرایط خوبی در این حوزه هم نیستیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از صادرات پاره وقتی برخی از کالاها در این استان خبرداد و ادامه داد: برخی کالاها مانند " سینره " و " زردبند " در سال آن هم یکی دوبار صادرات داریم.

حسین پور افزود: باید بپذیریم صادرات محصولات کهگیلویه و بویراحمد حالت بیمارگونه ای دارد که باید آن را جراحی کرد تا شفا پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز