خبرگزاری کار ایران

نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شد؛

عقربه منفی بارش‌ها در 19 استان کشور

میزان بارش‌ها در 19 استان کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و عقربه بارش‌ها همچنان منفی است.

به‌گزارش ایلنا، از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تا پایان هفته گذشته، حجم بارش‌های استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان و همدان درمقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

در این مدت بیشترین میزان کاهش در بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته با 64 درصد به استان هرمزگان اختصاص داشته است؛ در استان‌ بوشهر 51 درصد کاهش و در خوزستان 40 درصد کاهش بارش نسبت به سال گذشته ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون در استان هرمزگان 75 میلی‌متر، در بوشهر 131 میلی‌متر و در استان خوزستان 131 میل متر بارندگی ثبت شده است.

همچنین کمترین میزان کاهش بارش‌ها در استان خراسان جنوبی با یک درصد کاهش ثبت شده و استان کردستان 3 درصد و اصفهان 4 درصد کاهش بارندگی داشته‌اند.

در حوضه‌های آبریز اصلی کشور نیز در 3 حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی و مرزی شرق میزان بارش‌ها نسبت به سال آبی گذشته به ترتیب 32 درصد، 13 درصد و 20 درصد کاهش یافته است.

در این مدت در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان 225 میلی‌متر، در حوضه فلات مرکزی 128 میلی‌متر و در حوضه مرزی شرق 83 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

کد خبر : ۲۹۷۳۶۳