خبرگزاری کار ایران

با بهره‌برداری از ۱۲۵ پروژه و طرح بویراحمد

یک هزار و 894 شغل در بویراحمد ایجاد می‌شود

فرماندار بویراحمد گفت: هم‌زمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۲۵ پروژه و طرح اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف این شهرستان به مرحله بهره‌برداری و یا کلنگ زنی می‌شود.

محمدکاظم نظری شنبه به ایلنا از یاسوج افزود : بیشتر این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف آب روستایی و شهری، کشاورزی، برقرسانی، آموزشی، راهسازی ، خدمات بهداشتی و درمانی خدمات شهری و روستایی و اجرای طرح‌های روستایی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و برخورداری مردم شهرستان از مواهب چنین طرح‌هایی بیش از پیش شاهد تحول و شکوفایی بیشتری در سطح شهرستان باشیم.

فرماندار بویراحمد، اشتغال‌زایی ایجاد شده ناشی از طرح‌ها و پروژه‌ها را یک هزار و 894 نفر عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر اتمام طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا،  تعداد ۱۱۸ پروژه و طرح اقتصادی به مرحله بهره‌برداری می‌رسند که از این تعداد ۹۴ پروژه عمرانی و ۲۴ طرح کارخانه اقتصادی است.

وی گفت: اعتبار هزینه شده جهت افتتاح و اتمام طرح‌های پروژه‌های مذکور ۱۲۴ میلیارد تومان است.

فرماندار بویراحمد با تاکید به نرخ بیکاری شهرستان اظهار کرد: اشتغالزایی طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح  یک هزار و 44 نفر است که سهم اشتغال‌زایی پروژه‌های کلنگ زنی نیز ۸۵۰ نفر است.

نظری، پروژه‌های مهم و قابل افتتاح را اجرای آبیاری قطره‌ای روستاهای حسین خانی کاکان و دشتروم، اجرای آبیاری تحت فشار مختار در بخش کشاورزی، احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی چیتاب، آبرسانی به روستای بلوط کاران در حوزه آبرسانی، گازرسانی به مجموعه روستاهای کاکان و راهمالی و اجرای بیش از ۳۳ پروژه در بخش برقرسانی مثل اصلاح و بهینه‌سازی موردراز علیا، سرود جنوبی، حیدرآباد لوداب، فیروزآباد، آب بهار، مختار ، دلی اولاد علی مومن، نرگاه عنوان کرد.

وی گفت: افتتاح سالن ورزشی قائم آل محمد یاسوج و استانداردسازی مدرسه راهنمایی فرهنگیان یاسوج و در حوزه راهسازی می‌تواند به بهسازی وآسفالت راه باغچه – سادات امامزاده علی با اعتبار یک میلیارد تومان و بهسازی و آسفالت را میر غضب به مرد خدا و نیز راه رون به جوکار و تاکسیسه به مورزرد زیلایی از دیگر پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر خواهند بود.

فرماندار بویراحمد با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در توسعه گفت: در بحث آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی می‌توان به احداث خط انتقال برق دو مداره شهرک صنعتی سقاوه و زیرسازی و آسفالت معابر شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزشی ۲ پروژه زمین چمن شهدای یاسوج و کاکان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسند افزود: همچنین در بحث خدمات شهری شهرداری‌ها می‌توان بهسازی معابر و احداث پارک شهرداری مارگون و روشنایی معابر مرکزی سطح شهر و بازگشایی فاز ۲ خیابان جمهوری شهر یاسوج را اشاره کرد.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: اجرای طرح هادی (بیس و آسفالت ) بیش از ۱۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۷۳۱۰۰ میلیون ریال آماده بهره‌برداری است.

وی اظهارکرد: ۲۵ طرح اقتصادی کوچک و بزرگی با اعتباری بالغ بر ۶۸۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۱۳۵ نفر آماده بهره‌برداری و کلنگ زنی هستند که ۲۴ طرح برای افتتاح و ۱ طرح برای کلنگ زنی تدارک دیده شده است.

نظری افزود: با توجه به اینکه صنعت یکی از بازوان اصلی تولید و اشتغال است امیداوریم با افتتاح این طرح‌ها و کارگاه‌های تولیدی گام‌های موثری در اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برداشته شود.

فرماندار بویراحمد مهمترین طرح‌ها و کارگاه‌های تولیدی قابل افتتاح را گلخانه صیفی جات و احداث کارخانه جوپرک واقع در شهرک فرودگاه با اعتبار ۱۴۰۰۰ میلیون ریال با مشارکت بانک کشاورزی و بخش خصوصی، افتتاح چندین طرح پرورش ماهی و کارگاه تولید لوازم بهداشتی چینی با اعتبار نزدیک به ۲ میلیارد تومان و کارگاه تولیدی انواع جعبه پلاستیکی حمل و نقل و کارخانه تولید نان حجیم با اعتبار ۴ میلیارد تومان و خط گرانول بازیافتی با مشارکت بانک صنعت ومعدن و بخش خصوصی عنوان کرد.

وی گفت: مهمترین طرح اقتصادی که در این ایام کلنگ زنی می‌شود کارخانه فولاد دنا آسیا و کنسانتره، گندله آهن اسفنجی با اعتباری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۸۵۰ نفر در شهرک صنعتی سقاوه بخش مارگون است.

کد خبر : ۳۴۰۶۴۲