خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشته شدن 91 نفر در تصادفات کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونیکهگیلویه و بویراحمد، تعداد کشتهشدگان تصادفات شش ماهه اول امسال را ۹۱ نفر عنوان کرد.

کامروز امینی سه شنبه در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج گفت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستانهای بویراحمد ۶۱ مورد، گچساران ۱۹ و کهگیلویه ۱۱ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌های تصادفی را مربوط به شهرستان بویراحمد دانست و اظهارکرد: ۸۸ درصد فوتی‌ها در مسیر‌های برون شهری است.

مدیرکلپزشکی قانونیکهگیلویه و بویراحمد افزود: از۹۱نفرفوتیحوادث رانندگی، تعداد ۲۲ نفر زن و ۶۹ نفر مرد بوده که ۳۹ نفر آن‌ها مجرد و ۵۲ نفر متاهل بوده‌اند.

امینی گفت: بیشترین آمار ثبت فوتی‌ها در ماه اردیبهشت با ۱۹ مورد، فروردین و مرداد با ۱۸ مورد بوده است.

وی ۲۲ درصد کشته شدگان سوانح تصادف در شش ماهه اول امسال کهگیلویه و بویراحمد را عابر و ۳۵ درصد دیگر را راننده عنوان کرد.

مدیرکلپزشکیقانونیکهگیلویه و بویراحمدافزود: از تعداد ۹۱ نفر فوت حوادث رانندگی، ۳۲ نفر راننده، ۲۰ نفر عابر، ۳۸ نفر سرنشین یا ترک وسیله نقلیه و یک نفر نامعلوم ثبت شده است.

امینی افزود: ۶۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۲۷ مورد در شب و چهارمورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

وی گفت: ۴۷ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است. ۲۰ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۱۶ مورد واژگونی و سایر موارد شامل برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت، سقوط، حریق و نامعلوم بوده است.

مدیرکلپزشکی قانونیکهگیلویه و بویراحمد افزود: ۶۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه کشته، ۲۴ نفر در بیمارستان جان خود را از دست داده، پنج نفر در راه انتقال به بیمارستان و ۲ نفر هم نامعلوم اعلام شده است.

امینی آمار مصدومین ناشی از تصادفات در شش ماهه اول سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد را ۲ هزار و ۲۹ نفربرشمرد و یادآورشد: از این تعداد یک هزار و ۴۰۲ نفر مرد و ۶۲۷ نفر زن بوده‌اند.

کد خبر : ۳۱۵۰۵۶