خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد:

سهام عدالت و یارانه‌ها مشمول مالیات نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۸۶۹

فضای کنونی در حوزه مالیات فضای رقابتی نیست و ما معتقدیم فضای جامعه می‌بایست به یک فضای رقابتی منجر شود.

ایلنا - یاسوج: مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد، تمامی کارخانه‌های شن و ماسه این استان را بدلیل ایجاد آلایندگی زیست محیطی مشمول مالیات دانست.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «سهراب امدادی فرد» در نشست رسانه‌ای بمناسبت هفته مالیات، گفت: براساس قانون تامادامی که کارخانه‌های شن و ماسه سبب آلایندگی زیست محیطی نشوند از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.

وی با اظهارتاسف از اینکه کارخانه‌های شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد آلاینده محیط زیست هستند، خاطرنشان کرد: مالیات اخذ شده از این کارخانه‌ها به شهرداری شهرهایی که کارخانه شن و ماسه دارند تعلق می‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه «سهام عدالت» و «یارانه‌ها» را مشمول مالیات ندانست و تصریح کرد: اگرچه خیلی چیزهایی که مشمول مالیات نمی‌شدند اکنون آرام آرام مشمول می‌شوند اما «سهام عدالت» و «یارانه‌ها» مشمول مالیات نیستند.

امدادی فرد گفت: فضای کنونی در حوزه مالیات فضای رقابتی نیست و ما معتقدیم فضای جامعه می‌بایست به یک فضای رقابتی منجر شود.

وی از مشمول مالیات قرارگرفتن قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) از سوی رهبری انقلاب خبر داد و یادآورشد: بدستور رهبری معظم انقلاب، این قرارگاه نیز مشمول پرداخت مالیات قرار گرفته است.

این مسوول مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد، مهم‌ترین نتیجه پرداخت مالیات از سوی مردم و دستگاههای دولتی و خصوصی را عمران و آبادانی کشور برشمرد.

امدادی فرد افزود: طرح جامع مالیاتی می‌تواند فضای جامعه در حوزه مالیات را به یک فضای رقابتی تبدیل کند و ما معتقدیم اگر این فضا در کشور شکل نگیرد مردم بیشترین ضرر را می‌بینند.

وی با بیان اینکه مالیاتی که از سوی دولت برای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص می‌یابد قابل مقایسه با مالیاتی که این استان به دولت می‌دهد نیست، تصریح کرد: البته درصد بالایی از دستگاههای دولتی و بخش خصوصی در این استان مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرار مالیاتی به آن شکلی که فکر می‌کنیم در این استان وجود ندارد و نسبت به سایر استان‌های کشور نیز مردم ما به قانون مالیاتی بیشتر توجه می‌کنند.

امدادی فرد در ادامه از همراهی «غلامرضا تاجگردون» نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در حوزه مالیات تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز