خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر:

پیشنهادات سازمان اقتصادی کوثر برای کارخانه آرد یاسوج هوشمندانه و سخاوتمندانه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۹۵۹

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر بر ضرورت تعیین تکلیف شرکت پیشگامان کشاورزی دنا مبنی بر احیاء و یا واگذاری آن به بخش خصوصی تأکید کرد و اظهار داشت: پیشنهادات سازمان اقتصادی کوثر برای کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج هوشمندانه و سخاوتمندانه است.

به گزارش ایلنا از یاسوج و به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر،" ابراهیم غلامی" گفت: در سفر دکتر ناصر فخاری مدیرعامل این سازمان به شهر یاسوج و دیدار با نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولین استانی، موضوع و دلایل رکود و زیان دهی کارخانه آرد پیشگامان کشاورزی دنا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این کارخانه یکی از قدیمی ترین کارخانه های شهر یاسوج است و با دارا بودن چهار خط تولید، وظیفه تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز را برعهده دارد که متاسفانه از سالیان گذشته تاکنون در مسیر زیان دهی قرار گرفته و فقط یک خط تولید آن در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: با توجه به ماموریت بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر مبنی بر خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران از طریق فعالیت اقتصادی و تولید سرمایه، به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست که بخشی از دارایی‌های این دو بخش در مسیر زیان دهی و ورشکستگی قرار گیرد.

غلامی با اشاره به بیانات سالهای قبل رهبری مبنی بر کاهش تصدی‌گری دولتی و واگذاری بسیاری از بخش‌های تولیدی به مردم و بخش خصوصی، افزود:از سال ۱۳۹۹ مدیران سازمان اقتصادی کوثر تصمیم بر واگذاری این شرکت به بخش خصوصی گرفتند، در سال ۱۴۰۰ هیأتی از کانون کارشناسان دادگستری کهگیلویه و بویراحمد قیمت این کارخانه را ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد کردند در حالیکه امروزه برخی از مسئولان شهر یاسوج قیمتی بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان را برآورد می کنند، این تفاوت نرخ برآوردها، تداعی‌گر تجربه تلخ واگذاری کارخانه قند به بخش خصوصی است. بنابراین؛ برخی گمانه زنی‌ها و حتی شایعات باعث شده در سه سال گذشته روند احیاء و یا واگذاری شرکت راکد و زیان ده پیشگامان دنا بلاتکلیف رها شود.

پیشنهادات سازمان اقتصادی کوثر برای کارخانه آرد یاسوج هوشمندانه و سخاوتمندانه است

این فعال اقتصادی با بیان اینکه احیای این کارخانه یکی از سه اولویت سازمان اقتصادی کوثر است، گفت: فخاری مدیرعامل این سازمان در دیدار با مسئولان استانی سه پیشنهاد هوشمندانه و سخاوتمندانه برای حل و برون رفت از وضعیت کنونی این شرکت ارائه داد که عبارتند از:

یک: مسئولان استانی برای احیای کامل کارخانه ۱۴۰ میلیاردتومان را از محل اعتبارات استانی تأمین کنند و مابقی را سازمان اقتصادی کوثر تقبل کند.

دوم: در شهرک صنعتی یاسوج زمینی در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد و این سازمان ظرف یکسال کارخانه‌ای نو با ظرفیت بسیار بالای تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز راه‌اندازی کند و کارخانه قدیمی را با سیاست مولدسازی تغییر کاربری دهد.

سوم: مسئولان استانی خودشان قیمت گذاری کنند، خودشان مُشتری و فرد حقیقی واجد شرایط را انتخاب کنند تا سازمان اقتصادی کارخانه یادشده را با نظارت آنها به فروش برساند، بعلاوه ۵۰ درصد از عایدی فروش کارخانه در استان و بنفع خانواده های شهدا و ایثارگران استان هزینه بشود.

غلامی افزود: این سه پیشنهاد براساس اولویت و اهمیت موضوع طرح شد که پیشنهاد سوم کاملا بنفع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: این سازمان تمام تلاش و حُسن نیت خود را با این سه پیشنهاد نشان داده است و انتظار می‌رود در روزهای آتی و پیش از پایان خردادماه جوابی منطقی و خردمندانه از سوی مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز