خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس خواستار شد؛

لزوم تدابیر جدید برای فعال شدن معدن بوکسیت چُرام

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۰۵۸

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی از وزیر کشور خواست برای فعال شدن معدن بوکسیت در شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد تدابیر جدیدی اندیشیده شود تا شاهد تنش های احتمالی از سوی جوانان بیکار و خانواده‌های آنان نباشیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سید محمد موحد" در حاشیه افتتاح هنرستان شهید اکابری چُرام به سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم گفت: مواد معدنی بوکسیت جلوی چشمان جوانان بیکار و خانواده های آنان از این شهرستان به سمت شهر ماهشهر بارگیری و بوسیله قطار به شهر جاجرم انتقال می یابد و این درحالی‌است که خودشان فقیر بوده و منبع درآمدی هم ندارند.

وی با تاکید براینکه بهره بُردن از معدن بوکسیت چُرام حق مُسلم مردم بویژه جوانان بیکار این شهرستان است و دولت باید برای رفع مشکلات بیکاری آنان، تدابیر جدیدی بیندیشد، اظهارداشت:این مردم جز بیکاری هیچ مشکلی ندارند و اگر قرار است مواد معدنی بوکسیت از این شهرستان بارگیری و به شهر جاجرم برود، لازم است که تدابیری اندیشیده شود تا در همین شهرستان کار فرآوری آن صورت گیرد تا  در  در درآمد و اشتغال مردم بویژه جوانان فقیر بیکار چُرام نقش بسزایی داشته باشد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای مردم شهرستان چُرام که فرزندان شان بیکار و خودشان گرفتارند این است که مواد معدنی بوکسیت را جلوی چشمانشان بار نکنند و به جاجرم ببرند اما خودشان بیکار باشند.

وی گفت: با وجود جلسات مختلفی که در این خصوص در تهران و یاسوج برای مشکل اساسی و دغدغه های مردم شهرستان چُرام گرفته شده اما تاکنون در این زمینه اقدامی نشده و ما نگران آینده هستیم.

به گزارش ایلنا از یاسوج، شهرستان چُرام از شهرستان های گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز این استان حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز