خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه این استان در دیدار با استاندار:

کارگاه‌های کهگیلویه و بویر احمد به گورستان صنایع تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۹

چکیده: «بدلیل نبود امنیت شغلی پایدار برای کارگران، متاسفانه برخی از کارفرمایان از این خلاء سوء استفاده کرده و به انعقاد قراردادهای دو و سه ماهه با کارگران اقدام می‌کنند.»

دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی اغلب کارگاههای تولیدی و صنعتی در این استان، وضعیت فعلی این واحدها را به «گورستان» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «علیرضا جنتی» که به همراه اعضای مرکزی خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با استاندار این استان سخن می‌گفت، شرایط حاکم بر کارگاههای تولیدی و صنعتی استان ظرف سال‌های اخیر را «نگران‌کننده» خواند و اظهار کرد: جمعیت بیکار استان به همین دلیل رو به افزایش است و کارگرانی که موفق به حفظ شغل‌شان شده‌اند از ترس اخراج بسیاری از اجحاف‌ها و ظلم‌های کارفرمایان را به اجبار می‌پذیرند.

دبیر خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدلیل نبود امنیت شغلی پایدار برای کارگران، متاسفانه برخی از کارفرمایان از این خلاء سوء استفاده کرده و به انعقاد قراردادهای دو و سه ماهه با کارگران اقدام می‌کنند.

جنتی با تاکید بر اینکه طبق قانون کار قرارداد موقت برای مشاغل موقت طراحی شده است، به تخلف اغلب کارگاه‌های استان در انعقاد قرارداد موقت با کارگران، علی‌رغم دائمی بودن مشاغل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خلاقیت و بهره‌وری کارگران بدلیل ظلم آشکاری که از سوی کارفرمایان اعمال می‌شود کاهش می‌یابد و آنان نمی‌توانند در خدمت تولید باشند.

این فعال کارگری در خاتمه سخنانش، ترس از اخراج را مهم‌ترین دلیل اعتراض نکردن کارگران به حقوق قانونی‌شان خواند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، وضعیت کنونی جامعه کارگری را نگران کننده دانست و اظهارداشت: متاسفانه وضعیت معیشتی این قشر در کشور «نامناسب» و در این استان «نامناسب‌تر» است.

«سیدموسی خادمی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از وظایف خود می‌دانیم که با واحدهای صنفی بطور مستمر در ارتباط باشیم.

وی اشتغالزایی و حمایت از قشر کارگری را از مهم‌ترین شعارهای دولت یازدهم ذکر و یادآور شد: بدون شک دولت تدبیر و امید تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات کنونی قشر کارگر بکار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز