خبرگزاری کار ایران

صعود سه فرنگی‌کار ایران به فینال نوجوانان جهان

سه نماینده ایران به دیدار فینال و یک نماینده به دیدار رده بندی روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان در گرجستان راه یافتند.

به گزارش ایلنا، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان از صبح امروز (سه شنبه) در شهر تفلیس گرجستان درحال برگزاری است. در پایان مسابقات مقدماتی، محمدرضا مختاری، یوسف حسینوند و وحید دادخواه در اوزان 58، 63 و 100 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و پویا دادمرز در وزن 50 کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان دور مقدماتی به شرح زیر است:
در وزن 50 کیلوگرم  پویا دادمرز در دور نخست مقابل الکساندر پچورنکا از بلاروس با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید وی در دور دوم نیز مقابل گئورگی شوتادزه از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، دادمرز به گروه بازنده‌ها رفت. وی ابتدا در این گروه  لوپو کنستانتین از رومانی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد تا در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به مصاف زائور نوریف از آذربایجان برود.

در وزن 54 کیلوگرم رضا مردی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ساچین رانا از هند با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مسابقات بعدی، مردی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 58 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول در دور دوم اربول باکایروف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد، وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عبدالسامت باشار از ترکیه با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله دیوید جک راسل از آمریکا را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف مختاری در دیدار پایانی والنتین پتیچ از مولداوی است.

در وزن 63 کیلوگرم یوسف حسینوند در دور اول دانیل جائو دی از پرتغال را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل ایگنازیو سانفلیپو از ایتالیا با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید. حسیوند در دور سوم و درمرحله یک چهارم نهایی مقابل هاریچیا پوقوسیان از ارمنستان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال ریوما آنراکویو از ژاپن را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حریف حسینوند در دیدار فینال سرگئی استفانوف از روسیه است.

در وزن 100 کیلوگرم وحید دادخواه پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل ماخومد ماخود از اوکراین با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر یک داود سلیم اولجان از ترکیه را شکست داد. دادخواه در دیدار نیمه نهایی نیز یوری ناکازاتو از ژاپن را 9 بر 2 شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. حریف وی در دیدار فینال جرارد کورنیچزاک از لهستان است.

 

کد خبر : ۴۱۰۴۴۶