خبرگزاری کار ایران

مراسم ترحیم همسر تختی و علیرضا سلیمانی برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۷۸۰۶۹

مراسم ترحیم مشترکی توسط خانواده‌های توکلی، تختی و فدراسیون کشتی روز شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می شود.

مراسم ترحیم مرحومه توکلی همسر جهان پهلوان تختی روز شنبه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، مراسم ترحیم مشترکی توسط خانواده های توکلی، تختی و فدراسیون کشتی روز شنبه ۳۱ خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می شود. از تمامی مردم علاقه‌مند به جهان پهلوان تختی، جهت گرامیداشت بانو توکلی همسر آقاتختی و جامعه بزرگ کشتی کشور برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می آید.

همچنین مراسم چهلمین روز درگذشت پهلوان علیرضا سلیمانی روز پنج‌شنبه ۵ تیرماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود. این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ و با حضور مردم و علاقه‌مندان به مرام پهلوانی در سالن شهدای هفتم تیر تهران واقع در پارک‌شهر برگزار خواهد شد.

پهلوان سلیمانی متولد ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۳۵ در تهران، در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس موفق شد بروس‌بوم‌گارتنر قهرمان نامدار آمریکایی را شکست دهد و تنها مدال طلای تاریخ کشتی ایران در سنگین وزن جهان را تصاحب کند. بومگارتنر دارنده ۱۳ مدال جهان و المپیک(۹ مدال جهانی و ۴ مدال المپیک) بود که پیروزی سلیمانی در فینال مسابقات جهانی ۱۹۸۹ در آن زمان، وی را به شخصیتی بسیار پرآوازه تبدیل کرد. سلیمانی سرانجام روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سن ۵۹ سالگی به دیار باقی شتافت.

عناوین مهم مرحوم علیرضا سلیمانی:
- قهرمان جهان در مسابقات ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس
- نفر ششم المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا
- نفر چهارم جهان در مسابقات جهانی ۱۹۹۱
- قهرمان آسیا در سالهای ۱۹۸۱،۱۹۸۹, ۱۹۸۳ و ۱۹۹۱
- قهرمان بازیهای آسیایی ۱۹۸۶ سئول
- دارنده مدال برنز آسیا ۱۹۷۹

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز