خبرگزاری کار ایران

جهت آگاهی کشتی گیران و مربیان

دستور العمل ضد دوپینگ اعلام شد

کد خبر : ۱۴۰۲۳۶

تعداد زیادی از مکمل‌های رژیمی ضمن عوارض جانبی و خطرناک دارای عناصر ممنوعه‌ایی است و حتی تأثیرات عملی آن مکمل ثابت نشده است.

دستور العمل ضد دوپینگ جهت آگاهی کشتی گیران و مربیان اعلام شد.

به گزارش ایلنا، دستور العمل ضد دوپینگ به این شرح است:

۱ - کشتی گیرانی که جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی که در تقویم فیلا درج گردیده انتخاب و در صورتی‌که از ماده ماده ممنوعه جهت استفاده دارویی مصرف می‌کنند می‌بایستی سریعا به کمیته پزشکی اطلاع دهند.

۲ - کلیه کشتی‌گیرانی که نمونه‌گیری آزمایشات خارج از مسابقات داشته‌اند باد اطلاعات دقیق و به روزی از مکان حضور خود در کمیته پزشکی ارائه نمایند تا در زمان مورد نیاز جهت گرفتن تماس و حضورشان به وضوح مشخص باشد.

۳ - اگر کشتی‌گیری شامل آزمایشات شده است و قصد بازنشستگی از مسابقات را دارد باید کمیته پزشکی را از این تصمیم مطلع نماید و اگر کشتی‌گیری قصد خروج از بازنشستگی و بازگشت به مسابقات را دارد باید این تصمیم را حداقل ۷ ماه قبل به کمیته پزشکی اطلاع دهد.

۴ - تعداد زیادی از مکمل‌های رژیمی ضمن عوارض جانبی و خطرناک دارای عناصر ممنوعه‌ایی است و حتی تأثیرات عملی آن مکمل ثابت نشده است. لازم است کشتی‌گیران با احتیاط همراه با مشاوره این کار را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز