خبرگزاری کار ایران

وزارت ورزش بودجه واقعی کشتی را بدهد؛

برزگر: کشتی نتواند افتخارات المپیک را تکرار کند، پای دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۲

آقایان ببینند فوتبال مدال می‌آورد یا نه، اگر مدال می‌آورد که برایش هزینه کنند و در غیر این صورت روی ورزش‌های مدال‌آور سرمایه‌گذاری کنند تا ارزش دولت و ملت بالا برود.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی معتقد است بدهی‌های میلیاردی فشار بیش از حدی روی فدراسیون کشتی آورده و وظیفه وزارت ورزش است که این مشکلات را برطرف کند تا کشتی بتواند در مسابقات آینده افتخار آفرین شود.

گفت‌گوی منصور برزگر در مورد مدت کم برگزاری لیگ برتر، اوضاع فدراسیون و همچنین آینده رسول خادم در فدراسیون کشتی را با خبرنگار ایلنا در زیر بخوانید:

لیگ کشتی در مدت ۲ ماه برگزار می‌شود، این مدت کوتاه در شأن کشتی ایران هست؟

یکی از مشکلات فدراسیون کشتی همین است و لیگ ما حداقل باید ۶ ماه طول بکشد تا اسپانسرها بیایند و تبلیغ زیادی روی لیگ کشتی ما شود. البته قرار بود این کار را انجام بدهند اما مشکلات فدراسیون کشتی و نداشتن برنامه برای لیگ باعثشد چنین شرایطی داشته باشیم.

بهترین زمان برای برگزاری لیگ کشتی چه مقطعی از سال است؟

به نظرم از اواخر شهریور یعنی چند روز پس از مسابقات جهانی باید لیگ کشتی را شروع کنند و تا اواخر بهمن طول بکشد. اگر چنین کاری کنند و لیگ فشرده نباشد، کشتی‌گیران مجبور نمی‌شوند مدام وزن کم کنند و می‌توانند به خوبی ریکاوری کرده و با شرایط خوبی در مسابقات شرکت کنند.

بحثعدم سرمایه‌گذاری اسپانسرها هم مطرح است…

بله. به نظرم اسپانسرها هم به خاطر کوتاهی زمان لیگ در این رشته سرمایه‌گذاری نمی‌کنند چون از هزینه‌ای که می‌کنند، در این مدت کوتاه استفاده‌ای نمی‌برند.

گفت‌وگو: مهدی نوری

برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی فقط رسول خادم ثبت نام کرده؛ در این رابطه چه صحبتی دارید؟

اگر افراد دیگری هم بیایند و در انتخابات شرکت کنند و یک رقابت سالم باشد، خیلی خوب است. وزارت ورزش در این رابطه هیچ دخالتی نداشته باشد تا بهترین شخص انتخاب شود، اما اگر وزارت ورزش در انتخابات دخالت کند، به مشکل می‌خورند چون در این شرایط اصولا آدمی که مد نظر وزیر است انخاب می‌شود، نه فرد اصلح و دیگر بحثانتخابات نیست و انتصاب است.

فکر می‌کنید در حال حاضر کسی می‌تواند با رسول خادم رقابت کند؟

من با کسی در این رابطه صحبت نکرده‌ام و خبر ندارم اما در کشتی آدم‌های زیادی داریم که می‌توانند یک رقابت سالم در این زمینه داشته باشند. خود رسول خادم هم یکی از بهترین‌ها است و از نظر من شایستگی این پست را دارد و می‌تواند رئیس خوبی برای فدراسیون کشتی باشد.

اداره کردن فدراسیون کشتی با بدهی‌های سنگین و میلیاردی سخت نیست؟

خیلی سخت است و فشار زیادی روی رئیس فدراسیون می‌آورد. روی خطیب و یزدانی‌خرم هم خیلی فشار بود و به نظرم وزارت ورزش باید بودجه واقعی کشتی را به این رشته بدهد نه اینکه یک پولی بدهد که بخواهد این موضوع را از سر خودش باز کند.

شما دقیقا چه پیشنهادی به وزیر جدید دارید؟

وزارت ورزش و وزیر جدید باید کمک کند بدهی‌های فدراسیون کشتی پرداخت شود چون ما قهرمان جهان شده‌ایم و در المپیک هم ۶ مدال گرفتیم. اگر به کشتی کمک نکنند و نتوانیم افتخارات مسابقات المپیک و جهانی را تکرار کنیم، پای دولت است. دولت قبل هر کاری که کردند، ما در المپیک ۱۲ مدال گرفتیم و اگر در المپیک برزیل ۱۴ مدال نگرفتیم حداقل همان ۱۲ مدال را بگیریم. آقایان ببینند فوتبال مدال می‌آورد یا نه، اگر مدال می‌آورد که برایش هزینه کنند و در غیر این صورت روی ورزش‌های مدال‌آور سرمایه‌گذاری کنند تا ارزش دولت و ملت بالا برود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز