خبرگزاری کار ایران

در نشست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای با رئیس سازمان تات مطرح شد:

افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۷۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش سرعت دستیابی به امنیت غذایی با استفاده از فناوری هسته ای گفت: با فناوری هسته ای و مشارکت سازمان انرژی اتمی، قابلیت افزایش تولید محصولات کشاورزی امکان پذیر خواهد بود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان تات؛ معاون وزیر و رئیس سازمان تات در نشستی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای گفت:  سازمان انرژی اتمی با همکاری و حمایت از سازمان تات، یک مدافع امنیت غذایی در کشور خواهد بود.

سید مجتبی خیام نکویی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تنها با تولید بذر، گیاهان دارویی و واکسن های انسانی و دامی در سال مانع خروج یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار ارز از کشور است.

وی با اشاره بر منویات مقام معظم رهبری بر تامین امنیت غذایی، بر اولویت قرار دادن این مهم‌ و تامین غذای مردم در برنامه ها و سیاست های کلان کشور تاکید کرد .

رئیس سازمان تات خاطر نشان کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بزرگترین مجموعه تحقیقاتی حوزه کشاورزی در خاورمیانه است.

وی افزود:  اولین برنامه بهره وری در وزارت جهاد کشاورزی توسط این سازمان تهیه و تنظیم  شده است.

خیام‌نکویی با بیان اینکه اکنون قابلیت تولید ۱۸ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد، گفت: در صورت تحقق این مهم سالانه می توان ۴.۵ میلیون تن  گندم صادر کرد.

وی با تاکید بر اهمیت سازمان تات در خود اتکایی و خودکفایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: سازمان‌تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ۳۴ مرکز تحقیقاتی استانی و ۲۱ مرکز تحقیقاتی ملی تحقیقاتی متولی اصلی تامین امنیت غذایی در کشور است.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تات نیز  در نشست صمیمی معاون رئیس جمهور و رئیس انرژی اتمی با اشاره به اینکه همکاری سازمان تات با سازمان انرژی اتمی ا ز سال ۶۹ آغاز شده است، گفت: از جمله دستاوردهای  مشترک بین دو سازمان می توان به معرفی ۲ رقم برنج کیان و هستی، معرفی ۴ رقم  نارنگی و معرفی ۴ رقم پنبه اشاره کرد.

گفتنی است، نشست تخصصی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با معاون وزیر و رئیس سازمان تات، مدیران ستادی و روسای موسسات تحقیقاتی، پژوهشگاه ها و مراکز نحقیقاتی تابعه سازمان تات در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز