خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار کشور/ برگزاری جشنواره تولید و صادرات انار

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۲۵

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح به‌باغی در باغ‌های انار ایران خبر داد و گفت: اجرای طرح اصلاح و احیای باغ‌های انار از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم با توجه به برگزاری دومین جشنواره تولید و صادرات انار در ساوه گفت: قرار است ۲۵ هزار هکتار از باغ‌های انار ایران در یک برنامه پنج ساله اصلاح و عملیات به‌باغی در این میزان از باغ‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به این که سطح زیر کشت محصول انار در ایران حدود ۹۱ هزار هکتار است، افزود: از این میزان سطح زیر کشت، سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی هم گفت: سطح زیر کشت باغ‌های انار استان ۱۱ هزار هکتار است و ۹۵ درصد باغ‌های انار استان در شهرستان ساوه قرار دارد.

زارعی افزود: پارسال از سطح باغ‌های انار استان ۱۷۰ هزار تن محصول برداشت شد که پیش‌بینی می‌‌شود امسال ۱۰ درصد افزایش یابد.

بنابر این گزارش، ایران سومین تولیدکننده انار در جهان است و محصول انار، بومی کشورمان است و دیگر کشورها، انار را به اسم ایران می‌شناسند. هند با حدود سه میلیون تن تولید و چین با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رتبه‌های بالاتری در میزان تولید نسبت به ایران دارند، اما سرانه تولید در ایران با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، بیش از سایر کشورهاست و به همین دلیل رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است؛ دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در ساوه پایتخت انار ایران از ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در مجموعه تاریخی مسجد جامع ساوه برگزار و به مدت ۵ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز