خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر:

تلاش بخش تحقیقات غلات در راستای افزایش تولید گندم و جو

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۲۱

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، در گردهمایی سالیانه برنامه‌ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی کشور، افزایش تولید گندم و جو را حاصل تلاش محققان و اندیشمندان بخش تحقیقات غلات دانست.

به گزارش ایلنا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، محمد زمانیان با تأکید بر جایگاه بخش تحقیقات غلات با قدمت بیش از 90 سال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش های تحقیقاتی، اظهار داشت: بخش تحقیقات غلات در خط اول تأمین امنیت غذایی کشور قرار دارد.

زمانیان اظهار داشت: معرفی ارقام پر محصول گندم و جو، ارقام مقاوم به بیماری‌های غلات ازجمله بیماری زنگ گندم، صرفه‌جویی در مصرف قارچ‌کش‌ها ، همچنین معرفی ارقام اصلاح‌شده متحمل به تنش های خشکی (منجر به بهره‌وری مصرف آب تا 25 درصد از شرایط معمول ) از دستاوردهای این بخش تحقیقاتی است.

وی بر بهبود کیفیت گندم نان از طریق افزایش میزان پروتئین ذخیره‌ شده در گندم نان و تولید هسته‌های اولیه بذور از دیگر دستاوردهای بخش تحقیقات غلات اشاره کرد.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، بر نقش بخش تحقیقات غلات بر اثر بخشی فعالیت‌های تحقیقاتی موسسه از طریق معرفی و انتقال 44 فناوری و رقم اصلاح‌شده غلات به بخش خصوصی تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز