خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد؛

اعتراض کارگران فصلی «هفت تپه» به پرداخت نشدن منظم حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۲۵

چکیده: ۶۵۰ کارگر فصلی نی بر در اعتراض به تاخیردر پرداخت حقوق و وعدم دریافت پاداش سال ۹۱ خود، کاردر مزرعه را تعطیل کرده و با «نشستن در مزارع» وکمپ منتظر پاسخگویی مسئولان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در این زمینه هستند.

صبح امروز ۶۵۰ نفر از کارگر فصلی «نی بٔر» مجتمع کشت و صنعت هفت تپه دراعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق ماهانه وعدم دریافت پاداش سال گذشته خود دست از کار کشیدند.
یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که نخواست نامش فاش شود، با اعلام این خیر به ایلنا گفت: ۶۵۰ کارگر فصلی نی بر در اعتراض به تاخیردر پرداخت حقوق و وعدم دریافت پاداش سال ۹۱ خود، کاردر مزرعه را تعطیل کرده و با «نشستن در مزارع» وکمپ منتظر پاسخگویی مسئولان مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در این زمینه هستند.
این کارگر با بیان اینکه حقوق کارگران نی‌بر هرماهه در دو نوبت در روزهای دوازدهم و بیست وچهارم به حساب کارگران واریزمی شود، گفت: با توجه به اینکه کارگران فصلی نی بر در اردوگاه(کمپ) اقامت دارند و خانواد‌هایشان نیز در شهرستان‌ها و حتی استانهای مجاور سکونت دارند، حقوق این کارگران در نوبت پرداخت می‌شود، زیرا کارگران مورد نظر برای رفت و آمد و تامین هزینه خانواده های خود و خانواد‌هایشان دارای دو هزینه مجزا هستند.
او با بیان اینکه اقامت کارگران نی بر در کمپ و هزینه‌های ایاب و ذهاب مخارجشان را چند برابر کرده است، گفت: اگر حتی یک روز از زمان پرداخت حقوق به کارگران بگذرد کارگران در تامین مخارجشان درچار مشکل می‌شوند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات کارگران فصلی نی بر مربوط به دریافت نکردن پاداش سال گذشته(۹۱) به مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان است که با گذشت بیش از نمی‌از سال کارفرما هنوز قصد پرداخت آن را ندارد.
این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در خاتمه اظهار داشت: آنچه کارگران نی بر در طول تجمعات و اعتراضات صنفی متعددی که هم اکنون نیز ادامه دارد از کارفرما می‌خواهند فقط برای تامین احتیاجات زندگیشان است که هیچگاه به روشنی به آن پاسخ داده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز