خبرگزاری کار ایران

از سوی بنیاد برکت؛

مرحله‌ اول طرح ایجاد ۱۲۵۰ شغل پایدار در شهرستان راور آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۵۳۳

بر اساس تفاهم‌نامه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان معین اقتصادی شهرستان راور متعهد به ایجاد ۱۲۵۰ فرصت شغلی پایدار در سال ۱۳۹۷ در این شهرستان شد.

به گزارش ایلنا، مهندس سعید جعفری مدیر عامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعلام استقرار گروهی متشکل از بنیاد برکت و بانک قرض‌الحسنه‌ مهر ایران به عنوان بانک عامل در شهرستان راور گفت: در این مرحله ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم مابقی نیز تا پایان سال جاری محقق شود.

مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که اولویت این مشاغل با توجه به مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان راور شامل کسب‌وکارهای مربوط به حوزه‌‌های بوم‌گردی و گردشگری، صنایع دستی مانند قالی‌بافی، مشاغل خانگی و خدماتی مانند تولید پوشاک و مشاغلی چون دامداری خواهد بود، اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های راور در تولید فرش دستباف، قرار است ۴۰۰ فرصت شغلی در زمینه‌ قالی‌بافی ایجاد شود و اولویت بعدی با کسب‌وکارهای دیگر خواهد بود.  

وی در خصوص اعمال نظارت‌های لازم برای اعطای تسهیلات به شکل هدف‌مند به متقاضیان نیز توضیح داد: راهکارهایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که این وام‌ها در مسیر درست هزینه شود. در دو مرحله نظارت انجام می‌گیرد؛ اول قبل از پرداخت وام، به این شکل که با بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران توافق کرده‌ایم که اعتبارات به جای افراد متقاضی به تأمین‌کننده‌ها پرداخت شود. مثلاً در کسب‌وکار قالی‌بافی، به افرادی که ابزار و ادوات و مواد اولیه را برای وام‌گیرنده تأمین می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: مرحله‌ دوم نظارت هم پس از پرداخت وام خواهد بود که به این منظور کمیته‌های اشتغال ایجاد می‌شود که با بازرسی‌های دوره‌ای، کار نظارت را بر عهده دارند و در صورت احراز تخطی وام‌گیرنده، باید کل وام را به بانک بازگرداند. در عین حال، شرکت یا فرد پشتیبان وام‌گیرنده تعهد می‌دهند که حداقل تا پایان دوره‌ی پرداخت اقساط، حمایت خود را از او ادامه دهند.

مهندس جعفری با تأکید مجدد بر ریشه‌کنی بیکاری در شهرستان راور تصریح کرد: این نه تنها خواسته‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که یک خواسته‌ی عمومی است. همه‌ی تلاش ما در بنیاد برکت در راستای تحقق این مهم است. همه‌ی هم و غم ما اجرای باکیفیت این طرح است و در این خصوص بررسی‌ها و مطالعات لازم انجام گرفته است.

مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: هدف ما فقط صرفاً پرداخت وام و تسهیلات نیست بلکه رویکردمان توانمندسازی اقتصادی، آموزش و ایجاد اشتغال پایدار است و در این رابطه، تمام مکانیزم‌های نظارتی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مهندس جعفری در پایان افزود: در فرآیند ایجاد شغل پایدار، راهبرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) الزام در تولید محصول و یا خدمات به تناسب مزیت‌های منطقه‌ای، مهارت‌ها و توانایی‌های مردم محلی و از همه مهم‌تر وجود بازار برای عرضه و  فروش کالا و خدمات باکیفیت و قابل رقابت است. در این راستا بنیاد برکت نسبت به ارایه‌ی خدمات و تسهیلات هدف‌مند در زمینه‌ی توانمندسازی شاغلین نیز می‌پردازد.

گفتنی است هدف بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی تا اسفند ماه سال ۹۸ براساس سرفصل‌های توانمندسازی اقتصادی این بنیاد شامل طرح‌های «آفتاب» و «آسمان» است که از این تعداد، تا پایان سال ۹۷، ۱۲۵۰ شغل پایدار در شهرستان راور ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز