خبرگزاری کار ایران

در سوم خرداد انجام می‌شود

برگزاری نخستین کنگره 138 شهید روحانی و طلبه در کرمان

نخستین کنگره 138 شهید روحانی و طلبه کرمان با همت نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان و سایر دستگاه‌ها در سوم خرداد در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی صبح امروز در نشست‌خبری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر با همت رزمندگان، شهدا، ایثارگران و با فرماندهی امام راحل رقم خورد، اظهار کرد: این پیروزی افتخار بزرگی برای ما و سرافکندگی برای دشمن بود.

وی با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس 207 شهید از استان کرمان تقدیم شد، خاطرنشان‌کرد: عملیات بیت‌المقدس به‌حدی تاثیرگذار و افتخار‌آمیز بود که دشمن و همه دوستان دشمن به خودشان لرزیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه فتح خرمشهر اوج و قله زیبایی 8‌سال دفاع‌مقدس است، افزود: قوی‌ترین و شدیدترین حمله دشمن به سمت خرمشهر و آبادان بود اما مردم ما قهرمانانه جنگیدند و نسل‌های آینده به این 34 روز دفاع افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با فرماندهی امام‌(ره) و ایثار مردم خواسته دشمن محقق نشد، بیان کرد: نخستین کنگره 138 شهید روحانی و طلبه کرمان با همت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان و سایر دستگاه‌ها در سوم خرداد ماه جاری رأس ساعت 9 در حسینه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از دیدار و سرکشی 207 خانواده شهید آزادسازی خرمشهر و برپایی نمایشگاه عکس شهدا در سراسر استان خبر داد و گفت: همچنین در صبح سوم خردادماه امسال همایش پیاده‌روی با حضور جانبازان در شهر کرمان از تخت دریاقلی بیگ شروع تا گلزار شهدا ادامه دارد و در پایان قبور شهدای بیت‌المقدس شهر کرمان توسط جانبازان گلباران می‌شوند.

وی از برگزاری گردهمایی تجلیل و تقدیر 300 نفر از همسران جانبازان متوفی کرمان توسط  توابخشی ایثارگران استان ‌خبر داد.

کد خبر : ۳۷۲۴۳۰