خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آب شهرستان بافت؛

خارج شدن شهر رابر با بهره‌برداری از تصفیه خانه سد مخزنی

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۶۹

با بهره برداری از تصفیه خانه سد مخزنی، شهر رابر پس از ۱۵ سال از جیره بندی خارج شد.

مدیر امور آب شهرستان بافت گفت: با توجه به سطحی بودن منابع تامین آب شهرستان رابر و کمبود آب، ۶ ماه از سال آب این شهر به صورت جیره بندی تامین می‌شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، تیمور افزود: در چند سال اخیر شهرستان رابر بامشکل کمبود آب و خشکسالی روبرو بود و تنها راه برون رفت از وضعیت موجود، بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از تصفیه‌ خانه‌ بافت بود که پس از بهره برداری از فاز اول آن، پس از ۱۵ سال شهر رابر از جیره بندی خارج شد

وی تاکید کرد: شهروندان رابر و تمامی شهرهای تابعه بافت قدر این نعمت الهی را بدانند و صرفه جویی و مصرف بهینه آب را در تمامی فصول و تمامی شرایط مد نظر داشته باشند.

وی همچنین از خارج شدن ۵ حلقه از چاه‌های آب تولیدی امور آب بافت از مدار بهره برداری خبرداد و افزود: پس از بهره برداری از فاز اول تصفیه خانه سد مخزنی بافت، مشکل کمبود شهرهای تابعه بافت رفع شد.

وی خاطرنشان کرد: امور آب بافت ۹ حلقه چاه دارد که در حال حاضر با توجه به عدم کمبود آب و نبود نیاز، ۵ از این چاه‌ها خاموش و از مدار بهره بردای خارج شده است.

رجایی اذعان داشت: با این اقدام امور آب، ۵۰ درصد از برداشت آب از منابع زیرزمینی کاهش یافته است که نقش مهمی در حفظ منابع زیرزمینی خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز