خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمان:

فرهنگ اعتدال و میانه‌روی در مدارس نهادینه شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۹۱

سرمایه گذاری درفرهنگ، اقتصاد و آموزش برای دانش آموزان به نوعی آماده کردن بستر توسعه است.

استاندار کرمان در آیین افتتاح فاز اول مدارس زندگی صدر هاشمی در بخش هنر از توابع شهرستان را با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری انسانی و اجتماعی است، گفت: دانش آموزان به عنوان ثروت انسانی مولفه‌های اصلی توسعه کشور هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان، رزم حسینی افزود: فرهنگ اعتدال و میانه روی در مدارس باید نهادینه شود و اگر دانش آموزان خوب تربیت شوند به انسان‌های کارآفرین و مسوول خوب تبدیل می‌شوند اما تربیت نادرست از آن‌ها افرادی ناپسند می‌سازد.

وی بیان کرد: مدارس زندگی فقط به آموزش دروس نظری بسنده نمی‌کنند، بلکه شعار این مدارس این است که برای زندگی کار می‌کنیم و درس می‌خوانیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: زنجیره تعالی بخش در کشور ما باید توسط آحاد مختلف جامعه تشکیل شود که البته خدا به " صدر هاشمی " این توفیق را داده است.

وی احداثمدارس زندگی را کاری ماندگار بر اساس دانایی پروری دانست و گفت: جا دارد به دولت تدبیر و امید که قصد دارد دولت را کوچک و مردم را بزرگ کند و البته با تصدی‌گری مردم و دخالت مردم در امور دولتی موفق شده است، تبریک بگویم.

رزم حسینی تاکید کرد: باید فصل جدیدی در فرهنگ و اقتصاد کشور بگشاییم تا صلح و دوستی در جامعه حاکم شود و این فرهنگ را از استان کرمان به سراسر کشور انتشار و تسری دهیم.

وی گفت: واگذاری مدارس به بخش غیر دولتی نیز که آموزش و پرورش پیشتاز است جای تبریک دارد و امیدواریم این تصدی‌گری در همه بخش‌های دولت ادامه داشته باشد.

استاندار کرمان، بابیان اینکه مملکت باید توسط خودمان ساخته شود، تصریح کرد: کسی دیگر نمی‌تواند نسخه ساختن کشور را برای ما بپیچد و تجویز کند.

وی افزود: باید خودباوری در دفاع مقدس را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید دخالتش را حتی در حوزه فرهنگ کمتر کند، گفت: فضا برای حضور خیرین و مردم در آموزش وپرورش مهیا شده است.

رزم حسینی افزود: افراط و تفریط در تربیت خوب، جایگاهی ندارد و همه بدبختی‌ها و گرفتاری‌های فرهنگی به دلیل افراط و تفریط در اموراست.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در مدارس همانند سم عمل می‌کند، اظهارکرد: باید اعتدال در مدارس نهادینه شود.

وی گفت: فرهنگ اعتدال و میانه روی در مدارس باید نهادینه شود و اگر دانش آموزان خوب تربیت شوند به انسان‌های کارآفرین و مسوول خوب تبدیل می‌شوند اما تربیت نادرست از آن‌ها افرادی ناپسند می‌سازد.

استاندار کرمان گفت: باید در کنار دروس نظری و عملی، درس زندگی را نیز به دانش آموزان آموزش دهیم و آن‌ها باید بدانند نماز برای تعالی وجود انسان است.

وی تاکید کرد: ریشه چاپلوسی، ریا و تضاد باید در جامعه خشکانیده و این مباحثدر مدارس آموزش داده شود.

رزم حسینی با بیان اینکه یادآوری رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس نباید محدود به یک هفته باشد، ادامه داد: خودباوری و ازخودگذشتگی برای مردم به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی اظهار کرد: دانش آموزان باید بدانند در روزگاری نه چندان دور، دلاور مردانی رستم وار با نثار جان خود شرایط سربلندی ایران اسلامی را مردانه فراهم آوردند.

وی گفت: سردار سلیمانی نیز با درایت فرهنگ مقاومت را در منطقه گسترش داده و امنیت کنونی کشور ما مدیون خون شهداست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز