خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای رفسنجان؛

اعطا گواهینامه مهارت با کد بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۱۸

به افراد شرکت‌کننده آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی در صورت قبولی، گواهینامه مهارت با کد بین المللی اعطا می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان از رایگان بودن این دوره های آموزشی به کارجویان خبر داد و گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد وظیفه داریم این آموزش‌ها را گسترش دهیم و سپس به تبیین حیطه های کاری سازمان آموزش، آزمون و استاندارد نویسی پرداخت.

به گزارش ایلنا از کرمانٰ عبدالکریمی افزود: این مرکز در بحثآموزش ثابت شهری، آموزش سیار شهری یا شعب شهری، آموزش سیار روستایی، آموزش پادگان، آموزش زندان، آموزش جوار دانشگاه، آموزش استاد شاگردی و آموزش صنایع به فعالتی می پردازد.

وی با اشاره به کارگاه های مختلف آموزشی در این مرکز افزود: کارگاه ثابت شهری کارگاهی است که در مرکز بصورت دائمی فعال است و رشته هایی که آموزش داده می شود شامل برق صنعتی، plc، تعمیر اتومبیل های بنزینی، جوشکاری، برق ساختمان درجه ۲ و۱، تأسیسات و سیم پیچی الکترو موتور است.

وی ادامه داد: در کارگاه تأسیسات لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی درجه ۲ و ۱ تعمیر آبگرمکن دیواری، نصاب پکیج دیواری و در کارگاه برق ساختمان علاوه بر درجه ۲ و ۱، نصب دزدگیر، دوربین مدار بسته، سیستم حریق و آیفن تصویری نیز آموزش داده می شود.

عبدالکریمی تصریح کرد: کارگاه شعب شهری را میتوان بصورت سیار در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد راه اندازی کرد و سایر ارگانها و ادارات که مایل به راه اندازی دوره های مهارتی باشند می توانند با هماهنگی مرکز فنی و حرفه ای نسبت به اسکان و راه اندازی دوره های کوتاه مدت مخصوصا در تابستان اقدام کنند.

وی هدف کارگاه‌های روستایی را آموزش مهارت‌های مختلف به روستائیان عنوان کرد و گفت: در این طرح با توجه به شرایط هر روستا، تعداد جمعیت و امکانات هر روستا دوره هایی را در نظر می گیریم که عمدتأ دوره های زیر مجموعه کشاوزی مانند پرورش قارچ یا کشت و کار گلخانه ای و… هستند و از اجرای طرحی به عنوان نیاز سنجی آموزش روستائی با کمک بخشداران بمنظور هدفمند کردن آموزش نام برد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان افزود: یکی از دغدغه های سربازان شغل است که به همین منظور کارگاه پادگان برای آنان در نظر گرفته شده که پس از گذراندن دوران خدمت سربازی، در صورتی که در حین خدمت سربازی در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کنند می توانند نسبت به فراگرفتن یک شغل در حین خدمت اقدام و پس از اتمام خدمت کسب و کار را ادامه دهند.

وی گفت: کارگاه جوار دانشگاهی را نیز با توجه به شهر رفسنجان که شهری دانشگاهی است و تعداد بسیاری دانشجو که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، به تازگی در دانشگاه ولیعصر(عج) بنام مرکز فنی و حرفه ای راه اندازی کرده ایم که با استقبال دانشجویان بسیاری مواجه شده ایم.

علی اکبر عبدالکریمی یادآور شد: در کارگاه زندان نیز دوره های کارآفرینی، نصاب کولر، جوشکاری و… در نظر گرفته شده که زندانیان پس از آزادی بتوانند یک شغل برای خود ایجاد کنند.

وی همچنین در بحثاستاد شاگردی ضمن تبیین هدف این طرح از صاحبان مشاغل و افراد جویای کار جهت شرکت در این طرح دعوت کرد.

وی ضمن پاسخگویی به سوالات تلفنی به موارد زیر نیز اشاره کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بحثآزمون بصورت سالانه به روشهای زیر آزمونهای تئوری و عملی را برگزار و به قبول شدگان گواهینامه اعطا می‌شود: ۱ - آزمونهای هماهنگ تعداد دفعات برگزاری در سال ۸ بار. ۲ - آزمونهای ادواری تعداد دفعات برگزاری در سال ۴ بار. ۳ - آزمونهای تفاهم نامه تعداد دفعات برگزاری در سال ۸ بار. ۴ - آزمونهای اصناف ۵ - آزمونهای المپاد مهارت ملی و المپیاد مربوط به جوشکاران و مسابقات مهارتی ویژه معلولین و افراد زیر ۲۱ سال گفت در سالهای گذشته در زمینه قنادی، برق صنعتی، رباتیک و مکاترونیک حائز رتبه کشوری شده ایم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان ضمن اشاره به بحثاقتصاد مقاومتی تولید را شرط اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت یکی از نیازهای اصلی تولید داشتن مهارت است و خاطر نشان کرد: همشهریان رفسنجانی از این امکانات و فرصت های فراهم شده برای بالابردن سطح مهارت خود و جامعه کمال استفاده را داشته باشند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز