خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمان:

تامین مالی بخش خصوصی یکی از معضلات در امر تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۸۹

برنامه های دولت برای بخش تولید بیانگر آن است که بهبود فضای اقتصادی از مسیر رونق تولید خواهد گذشت.

رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان کرمان در همایش تجلیل از تلاشگران نمونه گفت: لایحه حمایت از تولید با ۴۲ ماده تقدیم مجلس شده است که می تواند کمک بزرگی در انجام ماموریت های حوزه اقتصادی باشد.

به گزارش ایلنا ازکرمان سلطانی زاده افزود: خانه بزرگ صنعت، معدن و تجارت کرمان از ۷۰ نفر عضو تشکیل و ۲۱۰ اشتغال پایدار را در کرمان ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: امروز ما طرح مشکلات نکنیم و در کنار هم بودن را تجربه کنیم و یک روز شاد در عرصه صنعت و تولید در کنار هم باشیم.

وی بیان داشت: بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کشور دارای مشکلات عدیده ای هستند که باید به آن توجه ویژه داشت.

سلطانی زاده بیان داشت: اما باید توجه داشته باشیم که دولت تدبیر و امید در فرصت کوتاهی که داشته، کارهای بسیاری را انجام داده است، تورم و رکود از جمله مشکلات پیش پای دولت بوده و در این ۱۰ ماه به رونق تولید توجه ویژه شده و چه بسا رونق اقتصاد از تولید می گذرد.

وی گفت: در سال ۹۱ رشد صنعتی کشور منفی ۹/۱۰ بوده و در شش ماهه سال ۹۲ به منهای ۷ که در اسفند ماه به صفر رسید و پیش بینی می شود در بهار امسال دولت به امر تولید توجه داشته است.

سلطانی زاده ادامه داد: بهبود وضع اقتصادی از رونق تولید خواهد گذشت، تامین مالی بخش خصوصی به عنوان یکی از معضلات در امر تولید به دولت ارائه شده است.

وی اذعان داشت: برای رونق تولید اقتصادی امسال به ۱۵۰ هزار ملیارد تومان نقدینگی نیاز داریم تا بتوانیم کالاهایی به ارزش ۶۰۰ هزار میلیارد تومان را تولید کنیم.

سلطانی زاده با تاکید بر اینکه در سال ۹۲ برای ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی که دچار مشکل بوده اند بنا بود از منابع بانکی ۲۹ درصد تسهیلات در اختیار آنان قرار گیرد، افزود: بیش از ۵۰ درصد در اختیار بخش خدمات قرار گرفت که این نیاز به اصلاح دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: واردات به تسهیلات بانکی و انرژی ارزان وابسته است و نمی توانیم برای استمرار این وابستگی برنامه داشته باشیم که همیشه تولید روی یک پاشنه بچرخد.

وی به پیشنهادات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل تامین منابع مالی واحدهای تولیدی اشاره کرد و عنوان کرد: استفاده از ۵۰ درصد تسهیلات بانکی برای بخش تولید، اختصاص سه درصد از سپرده قانونی بانک ها برای تامین منابع مالی بنگاه ها، پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی، انتشار گواهی سپرده ویژه و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در کشور از جمله این موارد است.

سلطانی زاده در ادامه گفت: با این راهکارها می توان حدقل ۷۰ هزار میلیارد تومان از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز بنگاه های اقتصادی کشور را تامین کرد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور توسعه بازار صادراتی بیش از ۱۲ پیشنهاد را در هیات دولت مطرح کرده که کمیسیون اقتصادی در حال بررسی آنهاست.

سلطانی زاده بیان داشت: همچنین برنامه بعدی دولت که به جد پی گیر آن است بسته حمایتی از تولید است شامل برنامه مالیاتی دولت برای سال جاری و تشویق سرمایه گذاران که امیدواریم بزودی اجرایی شود.

وی گفت: سهم تولید در صنعت ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در صورت کسب این درآمد بخشی از آن را برای تولید اختصاص می دهیم.

سلطانی زاده به تدوین برنامه مالیاتی دولت برای سال ۹۳ اشاره کرد و بیان داشت: دولت به دنبال سرکوب قیمت ها نیست و هر واحدی باید تعدیل هایی را در بخش تولید صورت دهد که امیدواریم این برنامه جامع مالیاتی، مالیات از تولید به مصرف منتقل و از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

وی به تصویب لایحه تولید به مصرف از طرف مجلس اشاره کرد و گفت: این امر می تواند کمک بزرگی در امر تولید باشد که ما با وجود همه مشکلات به آینده امیدواریم هستیم که با کمک نمایندگان مجلس و تشکل های خصوصی صنعتی بتوانیم در این امر موفق تر باشیم و و بدانیم هیچ وقت شرایط ثابت نیست و ما باید همواره به دنبال تغییر باشیم.

گفتنی است: در پایان این همایش از واحدهای برتر صنعتی و معدنی، پیشکسوتان منتخب بخش صنعت و معدن، واحدهای تحقیق و توسعه نمونه، مکتشف نمونه معدنی، چهره منتخب دانشگاه فعال در بخش صنعت و معدن، ورزشکاران منتخب بخش صنعت و معدن، خانواده شهدای فعال در بخش صنعت و معدن و طرح های منتخب نمونه تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز