خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان

عزم جدی مسئولین برای رفع معضل تکدی گری

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۳۶

وضعیت تکدی گری در شهر زیبنده نظام جمهوری اسلامی و دیار کریمان نیست.

فرماندار کرمان در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین در فرمانداری برگزار گردید گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ازابتدای تاسیس نگاه ویژه ای به محرومین و مستضعفین داشته است.

به گزارش ایلنا از کرمان توحیدی افزود: تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۴ اسفند ۵۷ کمیته امداد به فرمان حضرت امام(ره) برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان و ایتام تاسیس شد و این عنایت خاص نظام را نشان می دهد.

توحیدی گفت: وضعیت فعلی تکدی گری زیبنده این نظامو استان کریمان و شهر کرمان نیست. نظامی با این همه سازمانهای حمایتی و با این دیدگاه خاص نباید شاهد حضور این تعداد متکدی در خیابانها باشد.

وی اذعان داشت: میزان کمکهایی که مردم به صندوقهای کمیته امداد می ریزند، اعاناتی که به خیریه ها و سازمانهای مردم نهاد می دهند بسیار زیاد است، کمکهایی که در قالب جشن های گلریزان، نیکوکاری، عاطفه ها و… می شود ارقام قابل توجهی می شوند و با وجود همه اینها باز هم تکدی گری وجود دارد.

توحیدی گفت: امام به سبب کرامت و حرمتی که برای محرومین و ایتام قائل بود دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند لذا شرایط فعلی ظلم در حق نظام و در حق حضرت امام و خدشه بر خدمات دولت محسوب می شود.

وی افزود: دولت در بخش بهداشت و درمان ۹۰% هزینه های درمانی را می پردازد، برای کسانی که فاقد بیمه هستند طرح بیمه سلامت را راه اندازی نموده، ماهانه به همه اعضای خانوارها یارانه پرداخت می کند، مکانهایی را برای نگهداری افراد بی سرپرست مهیا کرده است و هر روز چتر حمایت خود را گسترش می دهد پس باید پدیده تکدی گری حذف شود.

رئیس ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان کرمان با اشاره به توانمندیهای عظیم اقتصادی استان کرمان عنوان کرد: خداوند برکات زیادی به استان ما داده است یک چهارم باغات کل کشور، معادن فولاد، ۴۰ تا ۵۰ درصد سنگ آهن کشور، مقام اول در معادن مس، موقعیت مناسب جاده ای و قرار گرفتن در مسیر حمل و نقل، وسعت سرزمینی بسیار زیاد که قابل مقایسه با بسیاری از شهرستانها نیست، شرایط اقلیمی چهارفصل با تولیدات کشاورزی بسیار متفاوت و… لکن بهره برداری مناسب از آنها به عمل نیامده به گونه ای که خیلی از استانها با وجود نداشتن این توانمندیها پیشرفت های بیشتری نسبت به ما داشته اند.

وی ادامه داد: پس ساماندهی تعدادی متکدی با وجود این همه امکانات به راحتی امکان پذیر است تنها مسئولین باید آستین همت را بالا بزنند.

توحیدی با تاکید بر مجرمانه بودن تکدی گری به عنوان حرفه افراد خاطرنشان کرد: کسی که تکدی گری راحرفه خود قرار داد فعل مجرمانه ایمرتکب شده است ضمن آنکه حیثیت آن منطقه و چهره شهر را خدشه دار می کند.

در ادامه شهردار کرمان هم با اشاره به حضور کودکان کار و متکدی در چهارراه ها و خیابانهای اصلی شهر گفت: متاسفانه کرمان در بحثتکدی گری تبدیل به مکان امنی شده است و متکدیان حرفه ای به راحتی در آن به تکدی گری می پردازند.

سیف اللهی تغییر نگرش مردم به این معضل را مهم خواند و گفت: حمایت مردم از متکدیان، دلسوزی و کمکهای نقدی به کسانی که در خیابانها و معابر جلوی خودروها و عابرین را می گیرند فرهنگ نادرستی است که باید اصلاح شود شهروندان باید بگونه ای توجیه شوند که اگر خودشان در برابر این معضل اقدامی نمی کنند حداقل با متکدیان همراهی نکنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که هر دستگاه به اختیارات و وظایف قانونی خود اشراف کامل داشته و به آنها عمل کند کار به راحتی پیش خواهد رفت.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید اکیپی شامل کارشناسان ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) پلیس اتباع، فرمانداری، هلال احمر، اداره کار و بهداشت ظرف یک هفته تشکیل و ساماندهی به وضعیت متکدیان را به صورت کارشناسی شده پیگیری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز